Głównym zadaniem agencji Labcon jest niestandardowa i angażująca komunikacja marki adidas, która jest oficjalnym sponsorem trwającego turnieju Mistrzostw Świata U-20 i młodych zawodników reprezentacji Polski: Mateusza Bogusza, Adriana Benedyczaka, Marcela Zylli, Sebastiana Walukiewicza, Michała Skórasia, Jana Sobocińskiego, Serafina Szoty i Adriana Łyszczarza.
Punktem wyjścia do opracowanej idei komunikacji był trend powszechny wśród młodej grupy docelowej adidas Football: kolekcjonowanie kart piłkarskich. W oparciu o ten insight agencja Labcon przygotowała konkurs #U20creators, który odbywa się na Instagram Stories ośmiu młodych piłkarzy, ambasadorów adidas. Dobór narzędzia jest dość nietypowy. Komunikaty na Story znikają przecież po 24 godzinach. Aktywacja polega na poszukiwaniu znikających kart piłkarskich adidas przez cały okres fazy grupowej Mistrzostw, a następnie na opublikowaniu zebranej kolekcji na swoim Instagram Story. Dodatkowa atrakcją są specjalne karty z piłką, widoczne jedynie przez 5 godzin. Za odpowiedź, na pytanie znajdujące się na każdej z nich można wygrać oryginalną piłkę z danego meczu. Konkurs zakończy się 31 maja br.
Zobacz również
Labcon postawił na szerokie wsparcie komunikacji wykorzystując kanały różnorodnych influencerów precyzyjnie trafiających do grupy docelowej adidas Football. Instagramerzy piłkarscy m.in.: Footroll, Lotar, Lachu, Lis Pola Karnego i znany z telewizji Gabor pełnią funkcję hostów konkursu. Na starcie akcji komunikacyjnie wsparli go również zawodnicy kadry A: Piątek, Krychowiak, Fabiański, Linetty, Bednarek, którzy na Instagramie opublikowali swoją limitowaną złotą kartę piłkarską. Youtuberzy gamingowi, Jcob i Koza Sport, wsparli komunikację głównego konkursu dodatkowymi aktywacjami z nagrodami.
Konkurs #U20creators to nie jedyne działania realizowane dla marki adidas w kontekście Mistrzostw Świata U-20. W trakcie rozgrywanych meczów w fazie grupowej agencja prowadzi również real-time’owe działania na Instagram Story zawodników U-20. Zrealizowana została też dedykowana sesja zdjęciowa, której efekty można znaleźć na Instagramowych feedach piłkarzy kadry młodzieżowej. Z kolei na Youtubie Footrolla powstał odcinek specjalny z udziałem zawodnika adidas U-20, Sebastiana Walukiewicza. Można go obejrzeć pod tym linkiem.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach