Ubiegły rok był dla Uber Eats niezwykle intensywny. Jedynie w 2019 aplikacja została uruchomiona w 13 polskich miastach. Użytkownicy pobrali ją w tym czasie prawie 800 tys. razy, a liczba dostawców współpracujących z platformą podwoiła się. Od startu w Warszawie w 2017 roku do dziś zmieniły się nie tylko nasze upodobania kulinarne, ale także sposób, w jaki odkrywamy nowe smaki. Jak pokazuje ubiegłoroczne badanie Deloitte i Uber Eats, w Warszawie, w ciągu jednego tygodnia około 3/4 (71-80%) dorosłych w wieku 18-39 lat zamówiło przynajmniej raz jedzenie z dowozem.
Uber Eats w liczbach:
Zobacz również
- >3500 – liczba restauracji współpracujących z Uber Eats
- 20 – liczba miast, w których dostępna jest aplikacja
- około 30 minut – średni czas dostawy
- prawie 800 tys. – tyle razy polscy użytkownicy pobrali w 2019 r. aplikację Uber Eats na swoje smartfony
Uber Eats a kulinarne zwyczaje Polaków
Pierwszym posiłkiem dowiezionym prosto pod drzwi użytkownika, przez dostawcę Uber Eats były belgijskie gofry z warszawskiej restauracji Waff’love. Od tego czasu użytkownicy aplikacji mieli szansę spróbować aż 34 rodzajów kuchni dostępnych w aplikacji. Choć wybór jest ogromny, na podium królują pizza, cheeseburger i pad thai.
Jak sytuacja wygląda w poszczególnych miastach:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co ciekawe w miastach, które dołączyły do platformy w 2019 roku sytuacja wygląda nieco inaczej:
Polacy najczęściej zamawiają w weekendy
Choć wybory kulinarne różnią się w skali kraju, wspólne pozostają najczęściej wybierane dni i godziny. Najchętniej zamawiamy w piątki, a także w niedziele wieczorem, pomiędzy godzinami 18 a 20. Co ciekawe, niedziela jest również najpopularniejszym dniem na zamawianie śniadań.
Nie tylko nowe miasta
Polacy oprócz większej świadomości kulinarnej, coraz częściej przykładają uwagę do składu posiłków oraz kwestii związanych z ekologią. Między innymi dlatego w aplikacji pojawiły się nowe funkcjonalności, jak możliwość stosowania filtrów wykluczających m.in. alergeny oraz możliwość decydowania o plastikowych sztućcach dołączanych do zamówienia. W tym roku użytkownicy także otrzymali nową możliwość – odbioru osobistego wcześniej zamówionych dań.