Francuski producent gier Ubisoft, nawiązał współpracę z agencją 360 stopni – Neon Shake. Pierwszą akcją przeprowadzoną przez wrocławski zespół, jest kreatywna kampania promująca nową grę Watch Dogs: Legion. Agencja odpowiadała za koncepcję i kompleksową realizację. Efektem tych prac była nietypowa i zaskakująca kampania, w której widzowie na Youtube otrzymywali personalizowane wiadomości.
– Mamy duże kompetencje w digital i video marketingu. Dlatego to zadanie idealnie pasowało, by je wykorzystać. De facto połączyliśmy grę i działania promocyjne w jedną całość. Użytkownikom Youtuba, w reklamie przed filmem lub w jego trakcie, pojawiał się materiał video skierowany bezpośrednio do nich i nawiązujący do tego co oglądają. Dzięki temu wywoływał poczucie przejęcia komputera. W ten sposób nawiązaliśmy spójnie do gry, której dużą częścią jest motyw hackowania urządzeń oraz inwigilacja – tłumaczy Łukasz Maścianica, partner & creative director w Neon Shake.
Zobacz również
W ramach akcji wyprodukowanych zostało dwadzieścia spotów wideo. Różne filmy, wyświetlały się różnym osobom. Działo się to w oparciu o tagi dodawane do materiałów na Youtubie.
Dzięki temu spoty nabierały bardzo spersonalizowanego charakteru i tak np. osobie oglądającej wideo z kotami w roli głównej, pojawiał się film z hackerem rozpoczynającym komunikat od zdań: „Słodkie kotki na poprawę humoru? Myślisz, że nikt się nie dowie? Przecież oni wiedzą o Tobie wszystko…”. Przykład filmu tutaj:
Jak się okazało, przyczyniło się to do dużego sukcesu akcji, która uzyskała bardzo dobre wyniki.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Średni czas oglądania spotu wyniósł 25,9 sekundy, a współczynnik obejrzeń, określający stosunek liczby obejrzeń do liczby wyświetleń, wyniósł 46,19%.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Oba te wskaźniki świadczą o dużym zainteresowaniu oglądaną reklamą. Nawet kilkukrotnie wyższym niż przy standardowych kampaniach na Youtubie. Dlatego zestawiając to ze spójnym połączeniem promocji i gry, możliwością ścisłego targetowania oraz personalizowaniem filmów, uznajemy tę akcję za bardzo efektywną i efektowną. Wyróżniła nas wśród konkurencji, ale nie tylko – mówi Anna Kubica, brand manager w Ubisoft Polska.
W ramach realizacji Neon Shake kooperował z domem produkcyjnym Ikona oraz domem mediowym Media Choice. Poza Watch Dogs: Legion, francuski gigant promował ostatnio także grę Just Dance 2021. W ramach promocji przeprowadził akcję z wiodącymi polskimi influencerami, m.in. z: Maffashion, FitLovers czy Barbarą Kurdej-Szatan. Za tę kampanię także odpowiadał zespół Neon Shake Advertising. W sumie zaangażowano do niej sześciu topowych influencerów. Poza ww. byli to jeszcze: Karolina Pisarek, Joanna Opozda i Antek Królikowski. Zrealizowali oni 26 różnych materiałów – od zdjęć, przez relacje na Instagramie, po materiały wideo.
– Poza określeniem influencerów, którzy dotrą do założonej grupy, postanowiliśmy promować grę pod kątem jej wykorzystania. I tak na przykład Joanna Opozda i Antek Królikowski prezentowali grę jako formę spędzenia wieczoru z drugą połówką, Basia Kurdej-Szatan jako zabawę z rodziną, a Karolina Pisarek pokazała ją jako alternatywę dla klasycznych ćwiczeń – mówi Paweł Szpakiewicz, który koordynował projekt po stronie agencji.
Jak informuje Ubisoft oraz Neon Shake – firmy nawiązały szerszą współpracę. W związku z tym zespół ze stolicy Dolnego Śląska prowadzi już prace nad kolejnymi działaniami dla producenta gier. Wśród kluczowych klientów wrocławskiej agencji znajdują się także: Decathlon, Spotify Premium, Western Union, Generali, Sky Cash, Oranżada Hellena czy Remington.