ZTM zrealizuje akcję poświęconą rozwiązaniom ułatwiającym dostęp do komunikacji. Jednym z kanałów komunikacyjnych będą wiaty przystankowe, na których rozlokowane zostaną tzw. citylighty. Pozostałe działania komunikacyjne zostaną przeprowadzone w Internecie – ich najważniejszym elementem będzie materiał wideo opublikowany na portalach społecznościowych Facebook, YouTube, LinkedIn oraz na stronie internetowej ZTM.
Od lat pracujemy nad rozwiązaniami, dzięki którymi komunikacja miejska staje się inkluzywna. Dzięki stopniowo wprowadzanym udogodnieniom, z myślą o osobach ze szczególnymi potrzebami, chcemy, by wszyscy pasażerowie czuli się w autobusach, tramwajach i trolejbusach komfortowo – mówi Małgorzata Gutowska, dyrektor Zarządu Transportu Metropolitalnego w Katowicach.
Zobacz również
Przekaz został przygotowany we współpracy z osobami z niepełnosprawnościami, a przedmiotem kampanii jest prezentacja rozwiązań, które zostały wdrożone w komunikacji miejskiej i które są przeznaczone dla pasażerów o szczególnych potrzebach. Są to ułatwienia dotyczące m.in. prezentacji informacji pasażerskiej oraz techniczne udogodnienia w pojazdach. Kampania przebiegać będzie pod hasłem „Ułatwienia, które usłyszysz, zobaczysz, dotkniesz”.
Autorzy kampanii wskazują na dwa elementy składające się na jej big ideę. Pierwszy z nich stanowi zachęta różnych grup pasażerów do korzystania z transportu zbiorowego poprzez prezentację wdrożonych w komunikacji miejskiej propasażerskich rozwiązań. Drugi to uwrażliwienie wszystkich podróżnych na trudności w przemieszczaniu się osób z niepełnosprawnościami.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak podkreśla Anna Koteras, naczelnik Wydziału Reklamy i Marketingu:
Zaproszenie do realizacji kampanii osób z niepełnosprawnościami wzmacnia jej key messages, urzeczywistnia przekazy komunikacyjne w oczach odbiorców oraz dodatkowo zachęca do przemyśleń na temat właściwych zachowań w publicznych środkach lokomocji.