Docenili oni nie tylko wyjątkowy smak Kozla, ale także sposób prowadzonej przez markę komunikacji, opartej na wykorzystaniu czeskiego humoru i charakterystycznej ikony kozła. 12 marca br. swoją premierę miał najnowszy spot, będący jednym z elementów tegorocznej kampanii marki pod hasłem „Ulubione piwo Czechów”.
Kozel jest numerem jeden w Czechach, najczęściej wybieranym piwem na tamtejszym rynku, co jest nie lada osiągnięciem – w końcu nasi południowi sąsiedzi uważani są za wymagających smakoszy i wytrawnych znawców piwa. Ogromna w tym zasługa receptury piwa pochodzącego z wioski Velké Popovice, które może się poszczycić ponad 140-letnią tradycją, a od kilku lat jest dostępne także w Polsce. W nowej odsłonie kampanii identyfikacja wizualna Kozla została wyraźnie odświeżona. Charakterystyczny symbol marki z logotypu – który ma swój żywy odpowiednik w postaci sympatycznego kozła Oldy – nabiera prostszego, graficznego stylu. Zmiana obejmie opakowania zbiorcze, a także stopniowo rozprzestrzeni się na materiały POS i wyposażenie lokali gastronomicznych.
Zobacz również
– Kozel, najpopularniejsza marka piwna w Czechach, od lat zyskuje swoich zwolenników i smakoszy również na naszym rynku. Kampania „Ulubione piwo Czechów” ma być zarówno ukłonem w stronę tych, którzy już jej zaufali, jak i sposobem na dotarcie do osób, które wciąż szukają swojego ulubionego piwa. Nowa identyfikacja wizualna przyciąga uwagę, jest nowoczesna i wykorzystuje ciekawą kreskę – mówi Ewa Romaniuk, Brand Manager marki Kozel.
Kozel, warzony według oryginalnych, czeskich receptur, jest dostępny w ofercie Kompanii Piwowarskiej od 2014 roku w dwóch wariantach:
- Kozel Ležák (4,6% alk.) to tradycyjny lager o pełnym smaku z chmielową goryczką, łączący odpowiedni poziom ekstraktu, aromatu i nagazowania,
- Kozel Černý (3,8% alk.) powstaje z połączenia mieszanki ciemnych słodów, nadających mu rubinowy kolor oraz karmelowe nuty smakowe. W 2017 roku Kozel Černý otrzymał złoty medal w kategorii „ciemny lager” w konkursie Good Beer Poland.
Kampania Kozla trwać będzie od marca do września i obejmie spot telewizyjny, działania w digital i social mediach oraz kampanię outdoorową. Za przygotowanie spotu odpowiada agencja McCann-Erickson Prague, adaptację na polski rynek przeprowadził GPD. Zakupem i planowaniem mediów zajmuje się dom mediowy Zenith, komunikacją PR – Tailor Made PR, a działaniami OOH – Advalue.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing