Ten sam problem jest w przypadku nazw ulic, budynków i miejsc publicznych – nie tylko w Stanach Zjednoczonych. Dlatego agencja BBDO postanowiło wziąć na cel te nierówności i przygotowało kampanię, która ma zwiększyć świadomość nazwisk zasłużonych kobiet.
Agencja specjalnie na rzecz akcji przygotowała stronę, na której można znaleźć dane odpowiedniego urzędu, gdzie możemy zaproponować zmianę nazwy danego obiektu.
Zobacz również
W ramach akcji, zeszłym tygodniu zadebiutował film pt.: „Put her on the map”, gdzie dziewczynki biorące udział w krótkim spocie w najprostszy i najbardziej atrakcyjny sposób myślą o rzeczach, które można nazwać na cześć kobiet .
PS
Problem dysproporcji pomiędzy mężczyznami a kobietami poruszyła też FCKH8.com, marka odzieżowa, która w dość, nietypowy sposób walczy z rasizmem, homofobią i seksizmem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W spocie mowa jest o tym, że kobieta, chociaż wykonuje tę samą pracę co mężczyzna, zarabia aż o 23% mniej. Bluzgające dziewczynki wyjaśniają i zwracają uwagę na te problemy. Jedna z nich dodaje nawet, że „Nie powinnam potrzebować penisa, by zarabiać”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing