Union Investment w kampanii „Oszczędź sobie” prowokuje branżę kreatywną do myślenia o emeryturze

Union Investment przygotował kampanię edukacyjną „Oszczędź sobie” dla branży reklamowej, by sprowokować ją do myślenia na temat swojego finansowego bezpieczeństwa. Motywem przewodnim działań jest Harold, czyli popularny „Dziwny Pan ze stocku”.
O autorze
1 min czytania 2018-11-13

Jaki jest sens reklamowania produktu emerytalnego osobom, które na co dzień robią reklamy? Znaczny, ponieważ „kreatywni” to osoby, które najbardziej odczują różnicę pomiędzy obecnymi zarobkami a emeryturą. Ale jak zachęcić do zabezpieczenia przyszłości już teraz kogoś, kto raczej pomyśli „zrobię to jutro, bo dziś robię rzeczy na wczoraj”? Nie jest to proste, na szczęście wspólną cechą wszystkich kreatywnych jest to, że mają duże poczucie humoru. I wszyscy kojarzą bolesny grymas na twarzy Harolda – króla ciemnej strony stocka. Jego magnetyczny uśmiech jest więc idealnym nośnikiem poważniejszych treści i motywem przewodnim działań promocyjnych.

Na potrzeby kampanii powstał serwis edukacyjny dostępny pod adresem oszczedzsobie.pl, w którym zainteresowani będą mogli się dowiedzieć dużo więcej na temat swojej emerytury i skorzystać z porad ekspertów. Odbiorcy znajdą tam m.in. najnowszy e-book Jacka Kotarbińskiego. Autor podjął się analizy naszej zawodowej przyszłości i szuka odpowiedzi, jak zmieni się branża kreatywna w ciągu kolejnych lat.

– Rynek pracy zmienia się, szczególnie w tzw. branżach kreatywnych. Zmieniły się nie tylko formy zatrudnienia, ale również ścieżki rozwoju zawodowego. Tradycyjnie zarobki rosły stopniowo od momentu rozpoczęcia pracy wraz ze zdobywaniem doświadczenia. Dziś wpływy na konto zależą bardziej od bieżącego projektu niż od liczby lat przepracowanych w branży. To jest bardzo duże wyzwanie – planowanie własnych finansów w realiach, gdzie trudno cokolwiek planować. Tym bardziej nie warto odkładać ważnych decyzji finansowych na później. A żeby to zrobić, trzeba znać podstawowe dostępne narzędzia, takie jak na przykład konta emerytalne i z nich korzystać – komentuje Danuta Musiał, dyrektor marketingu Union Investment TFI.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zespół specjalistów z agencji INSIGNIA odpowiada za strategię, koncept kreatywny oraz obsługę technologiczną kampanii dla Union Investment TFI S.A. ContentHouse, na zlecenie agencji INSIGNIA, realizuje prace redakcyjne oraz działania z zakresu performance content marketing.

Słuchaj podcastu NowyMarketing