Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

4 sceny tematyczne, 50+ prelegentów z topowych tech marek świata – upoluj wejściówkę na konferencję o realnych wdrożeniach AI.

SZCZEGÓŁY

„Unthinkables”: pierwsza legalna guma do żucia w Singapurze

guma do żucia singapur
Agencja kreatywna BBH Singapore wprowadziła na rynek „Unthinkables”, pierwszą legalną w Singapurze „gumę do żucia”.
O autorze
1 min czytania 2025-08-06
  • W 1992 roku Singapur zakazał sprzedaży i importu gumy do żucia, aby uniemożliwić wandalom przyklejanie jej do drzwi pociągów, przycisków w windach i dziurek od kluczy.
  • Za złamanie prawa grozi grzywna od 500 do 100 000 dolarów, w zależności od stopnia przewinienia.
  • Zakaz stał się tak powszechny, że „guma do żucia” nadal jest jedną z pierwszych rzeczy, jakie cudzoziemcy wymieniają, mówiąc o Singapurze.
  • W 2004 roku „guma lecznicza” (podobna do gumy nikotynowej) była dozwolona – ale tylko pod warunkiem, że otrzymano ją od lekarza lub farmaceuty.

Agencja BBH Singapore, z okazji 60. urodzin kraju, wprowadziła na rynek nowość, która może stać się pierwszym legalnym tego typu produktem.

„Guma Unthinkables”

„Unthinkables” wygląda, smakuje i żuje się jak guma, ale jest wytwarzana bez bazy gumowej. Właśnie ten szczegół sprawia, że prawnie może być dozwolona w Singapurze.

„Guma” została stworzona we współpracy z Irene Chan, cukierniczką i założycielką Oni Cupcakes, która w konsultacji ze specjalistami BBH, stworzyła prototyp idealnej gumy do żucia. Zespół przetestował ponad 60 kombinacji egzotycznych smaków i składników zwiększających żucie, aby uzyskać finalny produkt. „Unthinkables” wykonano z ciągnących się, w pełni rozpuszczalnych w wodzie cukierków.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ukryty kreatywny przekaz

Agencja BBH Singapore traktuje „gumę” jako sposób na rozpoczęcie rozmów o kreatywnym potencjale pomysłów, które na pierwszy rzut oka wydają się niemożliwe. Każda „guma” do żucia zawiera kod QR, który prowadzi do prac z portfolio agencji, np. „Heinekicks”, viralowej i nagradzanej kampanii dla Heinekena, w której zamieniono trampki w dzieła sztuki wypełnione piwem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Nie do pomyślenia jest wprowadzenie gumy do żucia w Singapurze. Tak samo jak nie do pomyślenia było zaprojektowanie puchowej kurtki dla tropików, by wypromować wyjątkowo orzeźwiające piwo. Ale o to właśnie chodzi. Kreatywność pozwala nam rozwiązywać problemy, czyniąc niemożliwe możliwym – mówi Sascha Kuntze, dyrektor kreatywny w BBH Singapore.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Produkt nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS Czy kreatywności można się nauczyć [OPINIE]