TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Unthinkables”: pierwsza legalna guma do żucia w Singapurze

guma do żucia singapur
Agencja kreatywna BBH Singapore wprowadziła na rynek „Unthinkables”, pierwszą legalną w Singapurze „gumę do żucia”.
O autorze
1 min czytania 2025-08-06
  • W 1992 roku Singapur zakazał sprzedaży i importu gumy do żucia, aby uniemożliwić wandalom przyklejanie jej do drzwi pociągów, przycisków w windach i dziurek od kluczy.
  • Za złamanie prawa grozi grzywna od 500 do 100 000 dolarów, w zależności od stopnia przewinienia.
  • Zakaz stał się tak powszechny, że „guma do żucia” nadal jest jedną z pierwszych rzeczy, jakie cudzoziemcy wymieniają, mówiąc o Singapurze.
  • W 2004 roku „guma lecznicza” (podobna do gumy nikotynowej) była dozwolona – ale tylko pod warunkiem, że otrzymano ją od lekarza lub farmaceuty.

Agencja BBH Singapore, z okazji 60. urodzin kraju, wprowadziła na rynek nowość, która może stać się pierwszym legalnym tego typu produktem.

„Guma Unthinkables”

„Unthinkables” wygląda, smakuje i żuje się jak guma, ale jest wytwarzana bez bazy gumowej. Właśnie ten szczegół sprawia, że prawnie może być dozwolona w Singapurze.

„Guma” została stworzona we współpracy z Irene Chan, cukierniczką i założycielką Oni Cupcakes, która w konsultacji ze specjalistami BBH, stworzyła prototyp idealnej gumy do żucia. Zespół przetestował ponad 60 kombinacji egzotycznych smaków i składników zwiększających żucie, aby uzyskać finalny produkt. „Unthinkables” wykonano z ciągnących się, w pełni rozpuszczalnych w wodzie cukierków.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ukryty kreatywny przekaz

Agencja BBH Singapore traktuje „gumę” jako sposób na rozpoczęcie rozmów o kreatywnym potencjale pomysłów, które na pierwszy rzut oka wydają się niemożliwe. Każda „guma” do żucia zawiera kod QR, który prowadzi do prac z portfolio agencji, np. „Heinekicks”, viralowej i nagradzanej kampanii dla Heinekena, w której zamieniono trampki w dzieła sztuki wypełnione piwem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Nie do pomyślenia jest wprowadzenie gumy do żucia w Singapurze. Tak samo jak nie do pomyślenia było zaprojektowanie puchowej kurtki dla tropików, by wypromować wyjątkowo orzeźwiające piwo. Ale o to właśnie chodzi. Kreatywność pozwala nam rozwiązywać problemy, czyniąc niemożliwe możliwym – mówi Sascha Kuntze, dyrektor kreatywny w BBH Singapore.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Produkt nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS Czy kreatywności można się nauczyć [OPINIE]