Up To Date Festival znowu zaskakuje – tym razem muralem promującym akcję „Wyślij Pocztówkę do Babci”

W ramach tegorocznego Up To Date Festival w Białymstoku, na ścianie jednego z wysokich budynków pojawił się hiperrealistyczny mural. Wszystko w ramach festiwalowej akcji „Wyślij Pocztówkę do Babci”, która zwraca uwagę na problem samotności osób starszych i wychodzi mu naprzeciw z rozwiązaniami.
O autorze
1 min czytania 2019-06-11

Mural przedstawia gigantycznych rozmiarów portret, znanej z wcześniejszego spotu promującego festiwal Up To Date, Babci Eugenii i poprzez komunikat przypomina o akcji społecznej festiwalu „Wyślij Pocztówkę do Babci”. Mural zdobi tekst, którego celem jest zwrócenie uwagi na główny przekaz malowidła: „Sami przed sobą zgrywamy wiecznie zabieganych i zajętych, przez co zapominamy o tym, co zbyt często uznajemy za niewarte zapomnienia. Czasem dotyczy to naszych najbliższych, czasem po prostu nas samych. Dbaj o bliskich, pamiętaj. To proste”.

Film ukazujący kulisy akcji, krok po kroku pokazuje reakcję Pani Eugenii na niespodziankę, którą zaserwowali jej organizatorzy festiwalu wraz z jej wnukiem. Białostocki mural to kolejna odsłona szerokich działań społecznych UTDF, skupionych na osobach starszych i ich relacjach z młodszymi pokoleniami oraz rolą, jakie młode pokolenie odgrywa w podtrzymywaniu dobrego stanu psychicznego seniorów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak działa akcja „Wyślij Pocztówkę do Babci”? Co roku, podczas festiwalu można skorzystać ze specjalnego stanowiska pocztowego, gdzie można za darmo wysłać zaprojektowaną przez festiwal pocztówkę z okolicznościowym znaczkiem pocztowym do swojej Babci, Dziadka lub bliskich. Festiwalowa poczta działa non-stop (aż do wyczerpania kartek), a na jej „klientów” czeka słodki poczęstunek. Podczas wydarzenia nie brakuje również samych seniorów. „Wyślij pocztówkę do Babci”, ramię w ramię z akcją „50+”, pokazuje jedną z ważnych misji festiwalu Up To Date, jaką jest łączenie pokoleń. W ramach akcji „50+” osoby powyżej 50 roku życia mogą odwiedzić Festiwal całkowicie za darmo. To jedyna w swoim rodzaju okazja, by pokolenie, którego młodość przypadła nieco wcześniej, mogło poznać bujną i zróżnicowaną kulturę muzyczną młodych pokoleń, którą prezentuje Up To Date Festival.

Akcja białostockiego festiwalu spotkała się z niezwykle ciepłym przyjęciem festiwalowiczów. Jest ona także laureatką wielu nagród, w tym m.in. Klubu Twórców Reklamy KTR, czyli jednego z najważniejszych w Polsce konkursów branży reklamowej. Malowidło promujące tę akcję społeczną festiwalu Up To Date powstało dzięki wsparciu marki Łomża Jasne Pełne, sponsora festiwalu, a także dzięki partnerom festiwalu – Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Podlaskiego oraz Urzędowi Miasta Białystok. Autorem projektu portretu muralu jest grafik, ilustrator i muzyk, Jan Estrada-Osmycki, zaś Panią Eugenię sfotografowała fotografka, Gosia Żuk.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się