Upoluj bilet na film lub konferencję [KONKURSY]

Upoluj bilet na film lub konferencję [KONKURSY]

Uwaga! Mamy do rozdania wejściówki na Masters & Robots 2025, IAB HowTo: Digital OOH i Festiwal Kamera Akcja. Sprawdź, jak i kiedy można je upolować.

Sprawdzam

Upoluj bilet na dokument „Loterie influencerów. Genialny biznes czy przekręt?” [KONKURS]

Upoluj bilet na dokument „Loterie influencerów. Genialny biznes czy przekręt?” [KONKURS]
„Loterie influencerów. Genialny biznes czy przekręt?” – film o kulisach jednej z największych afer w polskim internecie w kinach już w ten weekend. Mamy dla Was konkurs – do wygrania 5 wejściówek.
O autorze
2 min czytania 2025-10-09

Uwaga! Mamy do oddania 5 biletów na najbliższy weekend (11-12 października) do dowolnego kina sieci Cinema City i Multikino. Szczegóły 10 października w biuletynie NM na LinkedInie. Zapisz się, jeśli jeszcze nie subskrybujesz.

„Loterie influencerów. Genialny biznes czy przekręt?” to dokument ukazujący kulisy loterii organizowanych przez internetowych twórców, które w krótkim czasie przyciągnęły miliony Polaków, ale równie szybko wzbudziły kontrowersje prawne i etyczne. Film sięga do samego sedna sprawy, by bez uproszczeń przedstawić pełny i obiektywny obraz sytuacji.

— Ten film nie powstał po to, by kogokolwiek wybielać. Powstał, by pokazać, że w tej historii nie ma tylko czerni i bieli. Jest cała gama szarości, o której do niedawna było cicho. Przykładowo, wszyscy skupili się na influencerach, bo to łatwy i medialny cel. A ja w tym filmie zadaję niewygodne pytanie: gdzie było państwo i jego instytucje, gdy ten 'genialny biznes’ rósł w siłę na oczach milionów? Czy naprawdę nikt niczego nie widział wcześniej? — mówi Krystian Kuczkowski, pomysłodawca i reżyser dokumentu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Autorzy produkcji nie wydają wyroków – oddają głos wszystkim stronom sporu: osobom, którym postawiono zarzuty, ich obrońcom, przedstawicielom prokuratury i organów skarbowych, a także niezależnym ekspertom z dziedziny prawa karnego, hazardowego i podatkowego. Dzięki temu widz ma szansę samodzielnie ocenić argumenty każdej ze stron oraz zrozumieć złożone mechanizmy prawne oraz biznesowe.

— W zalewie medialnych nagłówków i publicznych oskarżeń brakowało często jednego – faktów. Przez rok szukaliśmy świadków, dokumentów i niepublikowanych nagrań. Nie po to, by wydać wyrok, ale w celu zapewnienia widzom narzędzia, tak aby mogli wydać go sami. Zależało mi na pokazaniu oskarżycieli i obrońców, ekspertów od prawa i tych, którzy czują się oszukani. Ten film to właśnie taka sala sądowa, w której sędzią jest widz. Każdy dostaje ten sam materiał dowodowy — dodaje Krystian Kuczkowski.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dynamika, emocje i niepublikowane materiały

„Loterie influencerów” wyróżniają się nowoczesną formą i filmową energią. W produkcji znalazły się fabularyzowane sceny, niepokazywane wcześniej nagrania z monitoringu oraz ekskluzywne materiały zza kulis. Całość tworzy wciągającą narrację, która przenosi widza w sam środek wydarzeń. Po raz pierwszy publicznie głos zabiorą również zwycięzcy loterii, którzy – jak twierdzą – nigdy nie otrzymali obiecanych nagród wartych miliony złotych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Reżyser, który portretuje współczesnych idoli

Za film odpowiada Krystian Kuczkowski – doświadczony twórca i reżyser filmów dokumentalnych. W portfolio autora znajdują się tak głośne pozycje, jak: „Budda. Dzieciak ’98”, „Sanah na stadionach” czy bijący ostatnie rekordy popularności „Friz&Wersow. Miłość w czasach online”. Kuczkowski jest także współtwórcą hitów „Ania”, „Krzysztof Krawczyk – całe moje życie” i „Maryla. Tak kochałam”.

Premiera już 10 października

„Loterie influencerów. Genialny biznes czy przekręt?” pojawi się na ekranach sieci Multikino i Cinema City już 10 października. To pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć, jak naprawdę wygląda współczesny biznes internetowych idoli.

Uwaga! Mamy do oddania 5 biletów na najbliższy weekend (11-12 października) do dowolnego kina sieci Cinema City i Multikino. Szczegóły jutro w biuletynie NM na LinkedInie. Zapisz się, jeśli jeszcze nie subskrybujesz.

PS Algorytm celebrytów: co afera z Julią Wieniawą mówi o przyszłości celebrytów i algorytmów w social mediach

PS2 Dlaczego film „Friz i Wersow. Miłość w czasach online” to must seen dla marketerów (mimo 1,9/10 na Filmwebie)