UPS i Izba Gospodarki Elektronicznej łączą siły by pomóc polskim detalistom wykorzystać potencjał e-commerce

Szacuje się, że do 2025 r. gospodarka cyfrowa będzie warta 12,5% polskiego PKB, oferując możliwości rozwoju biznesu dzięki wykorzystaniu handlu elektronicznego.
O autorze
1 min czytania 2019-07-17

UPS i Izba Gospodarki Elektronicznej ogłosiły dzisiaj nową współpracę, której celem jest wsparcie polskich przedsiębiorców w ich rozwoju na rynku e-commerce. Partnerstwo obejmuje publikację przewodnika poświęconego zagadnieniom branży e-commerce, a także serię warsztatów dla firm, które stawiają pierwsze kroki w e-commerce w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej.

–Handel elektroniczny jest znaczącą i stale rosnącą częścią polskiej gospodarki – do 2025 roku sprzedaż online ma stanowić 12,5% PKB naszego kraju. Jest to ogromna szansa dla sprzedawców detalicznych, zwłaszcza małych firm, na rozwój ich działalności. Właściwa logistyka jest kluczem do sukcesu sprzedawców internetowych i głównym motorem satysfakcji klienta. Nasza globalna sieć i 112-letnie doświadczenie oznacza, że UPS ma wyjątkową pozycję, by doradzać firmom jak dopasować się do nowych rynków. Dzięki tej współpracy staramy się wyposażyć przedsiębiorstwa w narzędzia i wiedzę, które pozwolą im osiągnąć sukces – powiedział Norbert Kręcicki, dyrektor marketingu, UPS Polska. 

Poradnik UPS i Izby Gospodarki Elektronicznej zatytułowany „Jak zwiększyć zyski sklepu internetowego, wykorzystując możliwości firm kurierskich” to przewodnik po logistyce dla sektora e-commerce. Publikacja, kierowana do przedsiębiorców działających już w branży e-commerce oraz tych, którzy chcą zacząć sprzedawać swoje produkty online, zawiera informacje na temat m.in. oczekiwań dzisiejszych konsumentów, optymalizacji łańcucha dostaw oraz rozwoju na rynkach zagranicznych.

– Rynek usług logistycznych, podobnie jak e-commerce, zmienia się dynamicznie. Rozwijająca się branża handlu elektronicznego oraz coraz bardziej wymagający e-klienci, stanowią wyzwanie dla firm logistycznych. Wygoda i szybkość wciąż pozostają kluczowymi aspektami w kontekście poziomu satysfakcji konsumentów. Handel elektroniczny nie może istnieć bez elementu dostarczenia produktu do klienta końcowego – czyli bez sprawnej logistyki. Chcąc odpowiedzieć na rosnące potrzeby rynku, firmy logistyczne muszą zapewnić sprawne dostarczanie przesyłek, możliwość łatwego ich zwrotu, a także opcję wysyłek międzynarodowych. Dla sklepów internetowych jest to ważny element prowadzenia działalności sprzedaży online. Dlatego współpraca z odpowiednią firmą logistyczną ma w tym procesie bardzo istotne znaczenie – Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj