W lipcu z internetu korzystało 26,5 mln Polaków. Wygenerowali oni łącznie 53,4 mld odsłon, a czas, jaki spędzali średnio dziennie w sieci, wyniósł 2 godz. 25 min. Jedna piąta internautów (21 proc.) łączyła się w tym okresie z siecią wyłącznie za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów, a jedna szósta (16 proc.) wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych (źródło: badanie Gemius/PBI).
Internauci na urlopie
W lipcu z internetu na komputerach osobistych korzystało o ponad 1 mln osób mniej niż w czerwcu. Lipcowe spadki widoczne są także w ogólnej liczbie internautów. Dzienny rekord liczby Polaków korzystających z sieci padł w środę 26 lipca – było to 19,5 mln osób. To 800 tys. osób mniej niż w rekordowym dniu czerwca (20,3 mln). Najmniej aktywnym dniem ostatniego miesiąca była sobota 29 lipca – 17,3 mln internautów. I tu także zanotowano o 600 tys. użytkowników sieci mniej niż w najbardziej „leniwym” dniu czerwca.
Zobacz również
Bilety jak świeże bułeczki
Wakacyjne rozluźnienie nie dotyczyło jednak fanów Eda Sheerana. Wejściówki na jego koncert w Warszawie, które trafiły do sprzedaży 8 lipca, zostały wykupione w ciągu jednej godziny. Serwisy biletowe odnotowały w tym czasie nadzwyczajne zainteresowanie internautów. Liczba odsłon wygenerowanych w tym jednym dniu na serwisach sprzedających bilety wyniosła 15,7 mln, co stanowi połowę wejść na tego typu strony WWW w całym miesiącu.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach