Koncepcja spotu opiera się na przedstawieniu historii dziewczynki, która w ciepły, letni dzień wraz z całą rodziną wybiera się nad jezioro. W pierwszych kadrach reklamy, zamiast jeziora, widzimy jednak wyschniętą przestrzeń i dowiadujemy się, że produkcja jednego tshirtu pochłania aż do 2500 litrów wody.
– Przyszedł czas aby to właśnie marki były ambasadorami dobrych zmian dla ludzi i środowiska i uwrażliwiały konsumentów na istotne społeczne tematy. Społeczna odpowiedzialność biznesu to w naszej firmie bardzo istotny obszar, zarówno w działaniach wewnętrznych – wokół naszych produktów, jak i w tym co komunikujemy na zewnątrz – mówi Katarzyna Krzyżewska, marketing manager, Reckitt Benckiser.
Zobacz również
Przemysł odzieżowy, to kolejna, zaraz po petrochemii branża, która jest najbardziej szkodliwa dla środowiska. Szacuje się, że odpowiada za 10 proc. światowych emisji dwutlenku węgla. W ciągu ostatnich 15 lat na świecie liczba kupionych ubrań podwoiła się – to skutek mody na tzw. „fast fashion”.
– Dziś na własne oczy widzimy środowiskowe konsekwencje beztroskiego konsumpcjonizmu, a mimo to, według różnych źródeł, w ciągu ostatniego roku nie założyliśmy ponad połowy ubrań, które mamy w szafach. To duży problem i dobrze, że Vanish zaczyna o tym mówić. Jako marka mainstreamowa wyciąga odpowiedzialne myślenie o modzie z niszy, pokazując, że to prawdziwy problem. Mam nadzieję, że ta kampania przyczyni się do zmian w modowych zwyczajach Polaków – tłumaczy Jan Barański, senior strategic planner w Havas Warsaw.
Celem kampanii „Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze” jest zwrócenie uwagi na rosnącą skalę problemu jakim jest nadkonsumpcja mody prowadząca między innymi do zmniejszenia ilości zasobów wodnych w Polsce i na świecie. Dzięki kampanii marki Vanish dowiadujemy się, że ten problem dotyczy nas wszystkich, a przez odpowiedzialną konsumpcję i świadome decyzje zakupowe, możemy wpłynąć na środowisko. Dlatego nosząc ubrania dłużej, możemy chronić naturę.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Działania reklamowe kampanii objęły swoim zasięgiem telewizję, internet oraz POS. Kampania będzie trwała do września 2021 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za koncept kreatywny i jego realizację odpowiada agencja Havas Warsaw. Media zaplanował i kupił dom mediowy OMD, a Atelier PR wspiera projekt PRowo. Spot został wyreżyserowany przez Marka Dawida, przy współpracy ze studiem produkcyjnym Bussy Bee. Po stronie Reckitt Benckiser prace koordynują Katarzyna Krzyżewska, Marketing Manager oraz Magdalena Olszewska, Junior Brand Manager.