Opatentowanie w 1998 roku niebieskiej tabletki na potencję pozytywnie wpłynęło na bieg historii, szybko czyniąc ją obiektem pożądania. Mężczyźni otrzymali przełomowy, dyskretny oraz skuteczny sposób leczenia zaburzeń erekcji, który pozwolił im odzyskać pewność siebie[1]. Lek ten zdobył zaufanie milionów ludzi na całym świecie, a do dziś sprzedało się go ponad 2,8 miliarda tabletek[2]. Wprowadzenie go na rynek otworzyło też dyskusję na temat seksu.
Jak zauważył słynny seksuolog prof. Zbigniew Lew-Starowicz, niebieska tabletka „stała się (…) fenomenem w kulturze masowej. Jest po Coca-Coli najbardziej rozpoznawalnym symbolem, metaforą przemian społeczno-kulturowych oraz bohaterem anegdot. Wpłynęła również na postrzeganie intymności (…)”[2].
Zobacz również
Odczarowane problemy z potencją trafiły na stałe do szerszej dyskusji społecznej, od fryzjera po nocne programy telewizyjne, radiowe czy podcasty. Legendarna niebieska tabletka zaczęła inspirować twórców popkultury, wymieniając chociażby amerykańską showmankę Ellen De Generes czy reżysera Spike’a Lee, który postanowił pokazać filmową historię powstania słynnego leku. Z kolei w serialu Netflixa „The Kominsky Method” z Michaelem Douglasem była „bohaterką” kilku odcinków. Pokazano w nich, że dzięki niej nieskrępowanym życiem seksualnym mogą się cieszyć mężczyźni w każdym wieku.
Do dziś postrzegana jest jako synonim kategorii wszystkich leków na potencję, niebieska tabletka jest teraz dostępna w Polsce bez recepty jako jako Viagra Connect Max. To skuteczny produkt na problemy z erekcją u mężczyzn w wieku 18 lat i starszych[1]. Lek powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych w penisie, dzięki czemu może do niego dopływać więcej krwi[1]. Oznacza to, że mężczyzna może osiągnąć erekcję, gdy jest podniecony seksualnie. Może też utrzymać erekcję do końca stosunku seksualnego[1]. Viagra Connect Max w Polsce dostępna jest teraz bez recepty zarówno w aptekach internetowych, jak i stacjonarnych.
Jako Viatris w Polsce mamy ogromną przyjemność wprowadzić na polski rynek leków bez recepty legendarną niebieską tabletkę, teraz pod nazwą Viagra Connect Max. W Polsce jest około 2,6 mln mężczyzn[3], którzy doświadczają zaburzeń erekcji. Dla wielu jest to dyskretny problem[4],[5], a nie powinno tak być, bo jest to częścią naszego życia i istnieją skuteczne metody leczenia. Chcemy im pomóc zyskać pewność siebie[2] i odkryć przyjemność płynącą z seksu w każdym wieku. Wraz z wprowadzeniem Viagry Connect Max pragniemy w pozytywny i humorystyczny sposób pokazać, jak przyjemne może być nasze życie seksualne, gdy mamy ze sobą Viagrę Connect Max – mówi Tomasz Buczek, country manager, Viatris Polska.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Wejściu na polski rynek leku Viagra Connect Max towarzyszy humorystyczna kampania reklamowa i wizerunkowa pokazująca „efekt Viagry Connect Max”, dzięki któremu mężczyzna odzyskuje pewność siebie, a partnerzy mogą cieszyć się radością z seksu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania prowadzona jest pod hasłem „Viagra Connect Max – to zmienia wszystko”. Towarzyszy jej też aktywacja w formie artystycznego muralu zainspirowanego legendarną niebieską tabletką, teraz pod nazwą Viagra Connect Max. Dzieło zlokalizowane jest na ścianie budynku na skrzyżowaniu alei Jana Pawła II i Alei „Solidarności”. Będzie można je oglądać do końca czerwca.
Kampania powstała na bazie norweskiej kampanii Messy Hair. Za polski koncept i egzekucję odpowiada Spot & Dot. Koordynacją całościowej strategii public relations, w tym realizacją działań z zakresu media relations dla marki, zajęła się agencja Big Picture. Media w digitalu zakupił dom mediowy Havas.
[1] Viagra Connect Max – Charakterystyka Produktu Leczniczego (ChPL) zatwierdzona 19.11.2021 r.
[2] prof. dr hab. n. med. Zbigniew Lew-Starowicz, Historia i teraźniejszość – przełom w seksuologii spowodowany wprowadzeniem sildenafilu – pierwszego inhibitora PDE-5, Przegl Seks 2015; 1(41): 38–40
[3] Depko A., Krzystanek M., Wełnicki M., Borkowski T., Skrzypulec-Plinta V., Mamcarz A., Skuteczna farmakoterapia zaburzeń erekcji. Czy tadalafil powinien być lekiem dostępnym bez recepty? Opinia ekspercka,2020; 8
[4] Althof SE, Cappelleri JC, Shpilsky A, Stecher V, Diuguid C, Sweeney M, et al. Treatment responsiveness of the Self- -Esteem And Relationship questionnaire in erectile dysfunction. Urology. 2003;61(5):888-92.
[5] Fisher WA, Rosen RC, Eardley I, Niederberger C, Nadel A, Kaufman J, Sand M. The multinational men’s attitudes to life events and sexuality (males) study phase II: Understanding PDE5 Inhibitor Treatment Seeking Patterns, among men with erectile disfunction, J Sex Med 2004; 1:150-160