Misją Havas PA jest oferowanie profesjonalnego wsparcia public affairs przy wykorzystaniu zasobów Grupy Havas, takich jak strategia, kreacja, public relations, social media oraz planowanie i zakup mediów. To właśnie te czynniki stanowią o przewadze marki Havas PA względem niezależnych, specjalistycznych firm doradczych w obszarze public affairs. Havas Public Affairs powstaje w ramach spółki Havas PR Warsaw, jednak jako odrębny unit biznesowy.
Jako szef nowego unitu, Shmeruk raportować będzie do Tomasza Lisa, managing directora Havas PR Warsaw. Równolegle, za dotychczasową praktykę public relations w spółce Havas PR Warsaw, odpowiedzialność obejmuje Katarzyna Fabjaniak, business director of operations and development, która również będzie raportować do Tomasza Lisa. Rozdzielenie dwóch obszarów komunikacyjnych i przypisanie ich do dwóch osobnych liderów ma na celu silną specjalizację obu dywizji w ramach spółki.
Zobacz również
W obszarze public relations Katarzyna Fabjaniak będzie odpowiadać za wsparcie rozwoju praktyki korporacyjnej – w tym obszarów ESG i komunikacji kryzysowej – oraz umacnianie roli warszawskiego biura Havas jako HUBu dla klientów operujących w regionie CEE. Havas Public Affairs, pod kierownictwem Victora Shmeruka, będzie natomiast partnerem doradztwa strategicznego w obszarze PA, w tym analiz, strategii oraz legislacji.
Havas Public Affairs to nowa jakość w obszarze praktyki PA na rynku. Oferujemy profesjonalne doradztwo public affairs, którego zaplecze stanowią wszystkie działy i zespoły Havas Creative Group, potrzebne do realizacji skutecznych i znaczących kampanii. Biorąc pod uwagę doświadczenie Victora oraz nasze zasoby Havas, jesteśmy przekonani, że stworzymy topowy brand w świecie consultingu public affairs i wniesiemy nową wyższą wartość dla naszych klientów – mówi Dorota Mazur, CEO Havas Creative Group.
Ostatnich pięć lat to okres dynamicznego wzrostu rynku public affairs, a ja w tym czasie miałem szansę wspierać rozwój tej praktyki w specjalistycznej agencji PA. Teraz bogatszy o wiedzę i doświadczenie, przejmuję stery nad obszarem public affairs w jednej z najbardziej rozpoznawalnych sieciowych agencji. Moją ambicją jest, aby wykorzystać globalne i lokalne zaplecze Havas, do stworzenia najsilniejszego brandu w świecie profesjonalnego doradztwa public affairs – mówi Victor Shmeruk, Head of Havas Public Affairs.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Victor Shmeruk od 2017 r. pracował jako deputy director w Dziale Intelligence, CEC Group. Jego praca koncentrowała się na doradztwie, analizach polityczno- gospodarczych oraz realizacji kompleksowych strategii public affairs. Doradzał firmom z branż: nowych technologii, mobilności, finansowej i FMCG. Tworzył strategie public affairs, m.in. w obszarze zrównoważonego rozwoju, gospodarki odpadami i gospodarki o obiegu zamkniętym. Opracowywał analizy środowiska politycznego, gospodarczego i warunków regulacyjnych. W swojej dotychczasowej pracy aktywnie współpracował z międzynarodowymi agencjami w ramach paneuropejskich kampanii oraz z organizacjami zrzeszającymi przedsiębiorców.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jest absolwentem Instytutu Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizując się̨ w bezpieczeństwie międzynarodowym. Ukończył również̇ studia podyplomowe na Akademii Obrony Narodowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w Kancelarii Prezydenta RP, Ambasadzie Brytyjskiej w Warszawie oraz NGO’s skupiających się na tematyce geopolitycznej.