Marka Vileda zostaje partnerem Planet Heroes – jedynej na świecie ekologicznej platformy crowdfundingowej, która wspiera firmy i użytkowników organizujących inicjatywy sprzątania Ziemi. Pierwsza zbiórka śmieci odbyła się nad wybrzeżem Wisły 6 czerwca w Dniu Ochrony Środowiska. Frekwencja dopisała – razem udało się zebrać 11 worków odpadów.
Vileda to kolejna marka, którą dołącza do wspierania akcji sprzątania świata publikowanych na platformie Planet Heroes. Zbiórki śmieci wspierane i wynagradzane przez polski start-up powstają na całym świecie – od Kenii, przez Indonezję, Indie czy Nepal. Użytkownicy, nazywani Herosami, zebrali jak dotąd ponad 2 miliony kilogramów odpadów.
Zobacz również
Jest nam niezmiernie miło, że kolejna polska firma została naszym partnerem. Biznes coraz silniej angażuje się w inicjatywy ekologiczne i wspieranie realnych, oddolnych działań swoimi budżetami. Tylko dzięki takiej synergii mamy szansę realnie promować akcje sprzątanie świata i zmieniać nawyki na lepsze – mówi Karolina Gurgul, PR manager w Planet Heroes.
Freudenberg Home and Cleaning Solutions (FHCS), właściciel marki Vileda, od wielu lat przykłada olbrzymią wagę do działań ekologicznych oraz prowadzenia biznesu w sposób zrównoważony. Podstawowym założeniem firmy jest holistyczne i kompleksowe podejście do tego zagadnienia. Już na etapie planowania produkcji Vileda dba, żeby minimalizować negatywny wpływ na środowisko: 46% plastiku, z którego wytwarzane są produkty pochodzi z recyklingu (w porównaniu do średniej w branży na poziomie 15%), a ok. 90% plastiku z którego wykonane są opakowania nadaje się do odzysku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Firma może pochwalić się znaczącymi sukcesami jeżeli chodzi o redukcję emisji CO2: w latach 2014 – 2021 udało się ją obniżyć o jedną trzecią, a celem jest osiągnięcie pełnej neutralności do roku 2045. Co więcej 62% energii elektrycznej wykorzystywanej przez firmę to tzw. zielona energia – energia pozyskiwana ze źródeł odnawialnych. W ten sposób sam proces produkcyjny staje się bardziej neutralny dla środowiska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nie bez znaczenia jest fakt, że ponad 90% produktów marki Vileda nadaje się do wielokrotnego użytku – konsumenci dostają do rąk artykuły, które są znacznie bardziej zrównoważone ekologicznie niż np. produkty jednorazowe. Wiele z nich znakomicie spełnia swoje funkcje czyszczące bez konieczności używania detergentów – np. wkłady do mopów z mikrofibry skutecznie usuwają ponad 99% bakterii przy użyciu samej wody.
Więcej informacji na temat wydarzenia znaleźć można na stronie:https://planetheroes.pl/events/1077