VoD: ulubione serwisy Polaków

W grudniu Polacy w poszukiwaniu filmowej rozrywki najchętniej zaglądali na Cda.pl, Vod.pl i Player.pl. W analizowanym miesiącu najmniej internautów odwiedziło serwisy VoD w Wigilię ─ 5,3 proc. użytkowników sieci. Sprawdź w analizie Gemiusa, jak w ostatnim miesiąca wyglądał ruch na stronach VoD.
O autorze
1 min czytania 2017-01-25

Wigilia Bożego Narodzenia była dniem, gdy serwisy z filmami na żądanie odwiedziło 1,4 mln użytkowników sieci, którzy stanowili 5,3 proc. polskich internautów (źródło: badanie Gemius/PBI). To wyraźny spadek wobec średniego zasięgu serwisów VoD w grudniu, który wynosił 7,8 proc. dziennie. Jednak już pierwszego dnia świąt liczba użytkowników serwisów z filmami na żądanie wzrosła osiągając poziom 7,9 proc., a drugiego dnia świąt ─ 9,4 proc.

Sylwestrowy spadek

Wzrostowy trend utrzymał się przez kolejne dni, by 28 grudnia liczba użytkowników serwisów VoD osiągnęła rekordowe 2,8 mln i zasięg na poziomie 10,7 proc. To dwukrotnie więcej niż w Wigilię. Potem jednak zasięgi poszły nieco w dół. Miesiąc zakończył się dużym spadkiem liczby odwiedzających w sylwestra ─ ostatniego dnia roku serwisy VoD odwiedziło 1,8 mln internautów (6,9 proc.). Był to jeden z sześciu dni grudnia o najmniejszej liczbie odwiedzających strony WWW z filmami na żądanie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Cda.pl liderem polskiego VoD

Analiza danych z grudnia pokazuje niezagrożone prowadzenie serwisu Cda.pl/video. Codziennie znajdował się on na pierwszym miejscu w rankingu TOP5 serwisów VoD, a największa liczba użytkowników sieci odwiedziła ten serwis 26 grudnia ─ 1,2 mln (4,6 proc.). Drugie miejsce przez niemal cały grudzień zajmował Vod.pl, z najlepszym wynikiem 28 grudnia ─ 646 tys. (2,4 proc.). Na pozostałych pozycjach w TOP5 zmieniały się: Player.pl, Tvp.pl – serwisy VoD, Kinoman.tv i Ipla ─ strona internetowa i aplikacja. W gronie pięciu najchętniej odwiedzanych serwisów VoD w grudniu ani razu nie pojawia się Netflix.com.

Słuchaj podcastu NowyMarketing