Włoska edycja Vogue’a niejednokrotnie udowodniła już, że nie jest obojętna na aktualne problemy, z którymi zmaga się społeczeństwo. Kilka miesięcy temu, aby zwrócić uwagę na postępujące zmiany klimatyczne i brak jakichkolwiek działań ze strony branży modowej, by im przeciwdziałać, redakcja magazynu postanowiła wypuścić numer, w którym nie zamieszczono żadnej sesji zdjęciowej – jedynie kolorowe ilustracje.
Tak i tym razem Vogue Italia nie pozostał obojętny na kwestię pandemii koronawirusa, która dotyczy całego świata – najnowszy, kwietniowy numer magazynu pojawi się bowiem na półkach sklepowych z całkowicie pustą, białą okładką. I nie jest to związane z brakiem zdjęć, wręcz przeciwnie – jak tłumaczy redaktor naczelny czasopisma Emanuele Farneti, fotografii gotowych do wykorzystania było mnóstwo, lecz czy kolejne sesje zdjęciowe prezentujące uśmiechnięte modelki w fikuśnych ubraniach byłyby na miejscu w obliczu tego, co się aktualnie dzieje na świecie?
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Biel, która uświetnia kwietniową okładkę włoskiego Vogue’a, ma zwiastować czystość, odrodzenie, jasność, która następuje po ciemności, swego rodzaju nowy początek. „Biel nie oznacza kapitulacji. To także czysta kartka – strona tytułowa nowej historii, która właśnie się zaczyna”.
PS
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Redakcja francuskiej edycji magazynu Elle postanowiła podziękować lekarzom oraz pielęgniarkom za ich walkę z koronawirusem i wypuściła specjalną edycję czasopisma, która jest jednocześnie przewodnikiem o pracy, kulturze i szkole w czasie pandemii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Z kolei redaktorzy brytyjskiej edycji magazynu Grazia postanowili uhonorować lekarki i pielęgniarki, które są na pierwszej linii frontu w codziennej walce z wirusem i umieścili ich wizerunki na okładkach najnowszego wydania czasopisma.