Według koncernu Volkswagena zmysł wzroku nie jest potrzebny, żeby w pełni docenić piękno nowego modelu. Stąd pomysł, by do nowej sesji zdjęciowej samochodu, zatrudnić niewidomego fotografa.
Pete Eckert tworzy obrazy z wykorzystaniem dotyku i słuchu. Jego oczy dostrzegają tylko niektóre błyski, pojedyncze smugi intensywnego światła, dlatego ten w swoich projektach wykorzystuje techniki malowania światłem.
Zobacz również
-
Black Friday 2024: narzędzia AI, content, e-mail i SEO w promocyjnych cenach, czyli oferty dla marketerów i e-commerce [PRZEGLĄD]
-
#PrzeglądTygodnia [19.11-25.11.24]: badanie NM i K+Research o ESG, Jaguar z nowym logo, McDonald’s jako interaktywna kolorowanka
-
#PolecajkiNM cz. 30: #PolskaCodzienność, Quo Vadis E-commerce 2024, wystawa AdWomen
Artysta przyznał, że to pierwszy projekt, który zbliżył go do motoryzacji. Dodaje również, że na długo przez rozpoczęciem współpracy, zapoznawał się z kluczowymi szczegółami dotyczącymi wyglądu Volkswagena Arteona.
Xavier Chardon, szef marketingu marki Volkswagen, powiedział: „Nowy Arteon reprezentuje ekspresyjny, awangardowy design. Pete Eckert przedstawił to w unikalny sposób. Obrazy, które stworzył, są oryginalnymi dziełami sztuki i mają wyjątkową atmosferę.”.
Sesja zdjęciowa wykonana była aparatem analogowym Mamiya RB67 w kompletnej ciemności, ale przy użyciu długiego czasu naświetlania, technik malowania światłem oraz podwójnej ekspozycji.
#PolecajkiNM cz. 30: #PolskaCodzienność, Quo Vadis E-commerce 2024, wystawa AdWomen
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Niekiedy zdjęcie wyraża więcej niż tysiąc słów. Doskonale wiedzą o tym artyści z agencji J. Walter Thompson Amsterdam, gdzie w porze lunchu można doświadczyć uniesień kulinarnych, dzięki pracującemu tam szefowi kuchni – Robbiemu Postma. Ten wraz z fotografem agencji stworzyli niesamowity projekt.
Panowie w dość nietuzinkowy sposób sfotografowali składniki różnych potraw. Powstałe fotografie nie są efektem pracy w programach graficznych. Każdy element, każde ziarno ryżu zostało dodane ręcznie, bez pomocy Photoshopa. Efekt jest niesamowity, choć dość niepokojący! Na nas robi ogromne wrażenie!