Wypadki i kolizje drogowe to w dużych miastach właściwie codzienność. Na skutek coraz szybszego rozrastania się miast, coraz częściej dochodzi też jednak do zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt. W Europie mowa na przykład o łosiach czy jeleniach zaś w Australii – o kangurach. To właśnie te zwierzęta (a także pasażerów samochodów Volkswagen) postanowiła ratować kultowa marka wspólnie z DDB Australia.
Czujnik, który pomaga ratować kangury
Można tego dokonać przy pomocy specjalnie opracowanego czujnika odstraszającego zwierzęta z australijskich dróg. Urządzenie działa w oparciu o sygnał GPS, dzięki któremu lokalizuje kangury, aby następnie je przepłoszyć. Jest to możliwe dzięki emitowanym przez czujnik dźwiękom, będącym mieszanką wycia psów dingo, śpiewu tamtejszych ptaków i odgłosów wydawanych przez kangury w celach ostrzegawczych.
Zobacz również
Niewielki gadżet montuje się na przodzie auta, dokładnie w miejscu tradycyjnego logo marki Volkswagen. Następie zostaje on połączony z oprogramowaniem auta i już można śmiało wyjeżdżać na australijskie bezdroża.
Roodbage jest efektem współpracy marki Volkswagen, uniwersytetem w Melbourne, organizacją ratującą dziką przyrodę WIRES i DDB Group Australia, a prace nad jego ostatecznym kształtem trwały ponad trzy lata.
– Wypadki drogowe to problem ogólnoświatowy. Co ciekawe, jelenie mają bardzo podobne rozmiary ciał, głów i uszu, co kangury. Dzięki tej wiedzy, a także świadomości, że kształt uszu i głowy tych dwóch gatunków jest do siebie podobny, możemy założyć, że słyszą one w zbliżony sposób. To sprawia, że wiedzę zdobytą w Australii będzie można wkrótce wykorzystać również w innych częściach świata – tłumaczy dr Helen Bender, pracowniczka uniwersytetu w Melbourne, której badania zostały wykorzystane w tym projekcie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: volkswagen.com
PS Agencja Vision & People łączy elektryczne samochody z Elektrycznymi Gitarami w największej w historii kampanii dla Volkswagen Financial Services
Najnowsza kampania reklamowa Volkswagen Financial Services, lidera w finansowaniu samochodów osobowych w Polsce, została przygotowana przez Vision & People – agencję, która z VW FS współpracuje już od wielu lat. Kampania „Jedź elektrykiem jak my!” nie tylko skupia się na promowaniu elektromobilności, ale prezentuje zupełnie nowe podejście do tematu finansowania samochodów elektrycznych.
PS2 Poznański manul króluje w serwisie X. Magellan walczy o mistrzostwo świata
Manul Magellan, mieszkaniec poznańskiego zoo, stał się gwiazdą polskiego internetu. Ma szansę wygrać nieoficjalne mistrzostwa świata manuli.