Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Volkswagen wprowadza innowację w Australii. Chce w ten sposób ratować kangury

Volkswagen wprowadza innowację w Australii. Chce w ten sposób ratować kangury
Marka samochodów Volkswagen wprowadza do swoich aut jeżdżących po australijskich drogach nowe udogodnienie. Mowa o roobadge, czyli specjalnym czujniku, który ma zmniejszać ryzyko wypadków samochodowych z udziałem kangurów.
O autorze
1 min czytania 2024-03-28

Wypadki i kolizje drogowe to w dużych miastach właściwie codzienność. Na skutek coraz szybszego rozrastania się miast, coraz częściej dochodzi też jednak do zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt. W Europie mowa na przykład o łosiach czy jeleniach zaś w Australii – o kangurach. To właśnie te zwierzęta (a także pasażerów samochodów Volkswagen) postanowiła ratować kultowa marka wspólnie z DDB Australia.

Czujnik, który pomaga ratować kangury

Można tego dokonać przy pomocy specjalnie opracowanego czujnika odstraszającego zwierzęta z australijskich dróg. Urządzenie działa w oparciu o sygnał GPS, dzięki któremu lokalizuje kangury, aby następnie je przepłoszyć. Jest to możliwe dzięki emitowanym przez czujnik dźwiękom, będącym mieszanką wycia psów dingo, śpiewu tamtejszych ptaków i odgłosów wydawanych przez kangury w celach ostrzegawczych.

Niewielki gadżet montuje się na przodzie auta, dokładnie w miejscu tradycyjnego logo marki Volkswagen. Następie zostaje on połączony z oprogramowaniem auta i już można śmiało wyjeżdżać na australijskie bezdroża.

Roodbage jest efektem współpracy marki Volkswagen, uniwersytetem w Melbourne, organizacją ratującą dziką przyrodę WIRES i DDB Group Australia, a prace nad jego ostatecznym kształtem trwały ponad trzy lata.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wypadki drogowe to problem ogólnoświatowy. Co ciekawe, jelenie mają bardzo podobne rozmiary ciał, głów i uszu, co kangury. Dzięki tej wiedzy, a także świadomości, że kształt uszu i głowy tych dwóch gatunków jest do siebie podobny, możemy założyć, że słyszą one w zbliżony sposób. To sprawia, że wiedzę zdobytą w Australii będzie można wkrótce wykorzystać również w innych częściach świata – tłumaczy dr Helen Bender, pracowniczka uniwersytetu w Melbourne, której badania zostały wykorzystane w tym projekcie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: volkswagen.com

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Agencja Vision & People łączy elektryczne samochody z Elektrycznymi Gitarami w największej w historii kampanii dla Volkswagen Financial Services

Najnowsza kampania reklamowa Volkswagen Financial Services, lidera w finansowaniu samochodów osobowych w Polsce, została przygotowana przez Vision & People – agencję, która z VW FS współpracuje już od wielu lat. Kampania „Jedź elektrykiem jak my!” nie tylko skupia się na promowaniu elektromobilności, ale prezentuje zupełnie nowe podejście do tematu finansowania samochodów elektrycznych.

PS2 Poznański manul króluje w serwisie X. Magellan walczy o mistrzostwo świata

Manul Magellan, mieszkaniec poznańskiego zoo, stał się gwiazdą polskiego internetu. Ma szansę wygrać nieoficjalne mistrzostwa świata manuli.