Każdego roku branża samochodowa generuje mnóstwo niepotrzebnych odpadów, w tym m.in. tych związanych z reklamą. W końcu każdy salon sprzedaży musi w jakiś sposób promować się zewnętrznie, do czego wykorzystuje kolorowe banery drukowane na wytrzymałym, elastycznym materiale.
Z uwagi na troskę o nasze środowisk, firma Karlik, czyli poznański dealer aut Volvo, postanowił zebrać niepotrzebne materiały reklamowe i uszyć z nich modne torby. Każda torba jest unikalna i ma inny wzór, bo wykorzystane do ich produkcji banery różnią się od siebie. Natomiast pasek torby wykonany jest ze starych pasów bezpieczeństwa.
Zobacz również
Do współpracy w tworzeniu funkcjonalnych i użytecznych toreb, firma Karlik zaprosiła lokalnego przedsiębiorcę Stowarzyszenie Furia, którego misją jest aktywizacja oraz rehabilitacja społeczna i zawodowa osób z niepełnosprawnościami.
– Szyjąc torby z naszych banerów, ponownie wykorzystujemy surowiec, który trafiłby na wysypisko. W ten sposób chronimy środowisko oraz przedłużamy cykl życia materiałów, które z odpadu stają się funkcjonalnym przedmiotem. Dla naszej firmy ważna jest też możliwość pomocy ludziom z zaburzeniami autystycznymi, którym trudno jest znaleźć pracę, dlatego wybór partnera projektu nie jest przypadkowy i współpracujemy ze Stowarzyszeniem FURIA. Przy okazji sprzedaży toreb wesprzemy także lokalną Fundację na Rzecz Integracji Osób Niepełnosprawnych i Autystycznych FIONA – powiedziała Joanna Karlik-Knocińska, właścicielka salonów i serwisów Volvo Firma Karlik
Upcyklingowe torby dostępne są w sprzedaży w salonach i serwisach Volvo Firma Karlik oraz na stronie. Co ważne, poznański dealer aut z każdej sprzedanej torby przekaże na rzecz Fundacji FIONA 10 zł.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Organizacja Świdnik Wspólna Sprawa oddała stare banery wyborcze do schroniska w Krzesimowie – plakaty będą służyć jako dodatkowe ocieplenie klatek dla zwierząt.
PS2
Jak wykorzystać bannery promocyjne, które zostały po tegorocznych mistrzostwach świata w piłce nożnej? W Gdańsku uszyto z nich oryginalne torby promujące miasto.