Droga do wypracowania nowej marki może być długa i kręta… albo ekspresowa i prowadząca prosto do celu. Taka była właśnie współpraca V&P z Volkswagen Financial Services przy budowaniu tożsamości nowej marki własnej.
Volkswagen Financial Services STORE to nowatorski showroom otwarty w marcu w Warszawie, ale także środowisko stworzone specjalnie do sprzedaży aut na stronie internetowej VWFS. Za zbudowanie strategii komunikacji nowego konceptu, branding, projekt strony oraz promocję salonu odpowiadała Agencja Marketingowa V&P.
Zobacz również
Początek projektu
W lipcu 2020 r. w Volkswagen Financial Services zapadła decyzja o starcie projektu, którego celem było rozpoczęcie sprzedaży samochodów poleasingowych klientom indywidualnym bezpośrednio przez VWFS. Zwieńczeniem pierwszego etapu prac było otwarcie 1 marca 2021 r. pod szyldem Volkswagen Financial Services STORE showroomu w Warszawie oraz opracowanie zaawansowanej technologicznie strony internetowej VWFS do sprzedaży aut.
Szybkie tempo prac
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jak umocnić markę, będąc już silną marką? To było wyzwanie postawione przed V&P. W 6 miesięcy od podstaw zbudowano salon wraz z pełną strategią wprowadzenia nowej marki na rynek. Jednym z największych wyzwań przy budowaniu tożsamości w przypadku tej marki własnej było umiejętne czerpanie z dorobku patrona, przy jednoczesnym zachowaniu autonomii i siły nowego projektu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak się wyróżnić?
Przede wszystkim jednak należało zadbać o wyróżnialność nowej marki na rynku samochodów używanych. Dzięki VWFS STORE młode, poleasingowe i sprawdzone auta są jeszcze bardziej dostępne, co podkreśla claim marki: – „W Twoim zasięgu”, ale też prowadzona w wielu kanałach kampania.
Kompleksowa obsługa
V&P zajęło się stworzeniem strategii komunikacji nowej marki oraz zaprojektowaniem strony vwfs.store.pl, która następnie została poddana badaniom UX z użytkownikami. Zadaniem agencji było również wypracowanie całościowej, nowej identyfikacji wizualnej, zaprojektowanie logotypu Volkswagen Financial Services STORE, materiałów POS i szyldu, dzięki którym salon funkcjonuje zarówno stacjonarnie, jak i wirtualnie.
Wielokanałowa kampania
V&P powierzono również prowadzenie wielotorowej kampanii. Od połowy lutego w najpopularniejszych warszawskich stacjach radiowych można było usłyszeć spoty zapraszające do nowego salonu Volkswagen Financial Services STORE. W całej Warszawie o otwarciu i ofercie nowego miejsca informują nośniki outdoor. Kampania wspierana jest również w kanale online, w tym w social mediach, gdzie prowadzone są szeroko zakrojone działania wizerunkowe oraz sprzedażowe. W dużym stopniu postawiono na reklamę natywną, sięgnięto po najbardziej efektywne formaty, których celem jest zarówno utrwalenie wizerunku nowej marki, jak i promocja oferty salonu.