VR to absolutna swoboda kreatywności: Melania Kulczycka z VuFinder Studios w prodcaście Pata Murphiego

Melania Kulczycka, Client Director w VuFinder Studios, wystąpiła w najnowszym odcinku The MCA Prodcast.
O autorze
1 min czytania 2023-11-06

Gospodarzem prodcastu jest Pat Murphy, właściciel MCA (Murphy Cobb Associates), jednej z największych firm konsultingowych. MCA od kilku lat promuje wirtualną produkcję, kładąc szczególny nacisk na jej ekologiczne aspekty. Melania Kulczycka, która w swoim portfolio ma realizację projektów z wykorzystaniem technologii wirtualnej produkcji dla marek takich jak Beko, Bosch, Veet czy Calgon, opowiada o zaletach tej technologii, o polskim rynku reklamy i drogach rozwoju VuFinder Studios.

Melania Kulczycka jest pierwszą Polką zaproszoną do The MCA Prodcast. W każdym odcinku z serii założyciel i dyrektor generalny MCA, Pat Murphy, rozmawia z ekspertami z całego świata, którzy wyznaczają kierunki rozwoju i kształtują przyszłość świata produkcji. Tematem omawianym wspólnie z Melanią Kulczycką są zalety studia wirtualnego, w którym na ogromnych ekranach LED-owych wyświetlana jest fotorealistyczna scenografia. Dzięki tej technologii w studiu można kreować obiekty trudno dostępne, w pełni kontrolować warunki atmosferyczne (np. „magic hour” przez cały dzień) i wielokrotnie zmieniać dekoracje w ciągu jednego dnia zdjęciowego. VP to też technologia bardzo ekologiczna, gdzie ślad węglowy jest 5 razy mniejszy niż przy tradycyjnym filmowaniu.

Staramy się zbierać jak najwięcej danych, by móc porównać tradycyjną produkcję z produkcją wirtualną. Przeprowadziliśmy analizę konkretnego przypadku na podstawie reklamy, którą nakręciliśmy na początku ubiegłego roku. Obliczyliśmy ślad węglowy, który został wyemitowany podczas całego procesu produkcji, a następnie przeprowadziliśmy symulację: sprawdziliśmy, jaki byłby ślad węglowy, gdyby ta sama reklama została nakręcona przy zastosowaniu tradycyjnej produkcji. Okazało się, że użycie tradycyjnej produkcji byłoby około pięć razy bardziej emisyjne niż produkcja wirtualna – mówi Melania Kulczycka, Client Director, VuFinder Studios.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Melania Kulczycka podkreśla, że VP oferuje klientom „absolutną swobodę kreatywności”, ponieważ nie ograniczają ich nawet prawa fizyki. Nie muszą także uzyskiwać pozwoleń na filmowanie, jak ma to miejsce w przypadku konkretnych lokalizacji, i nie ma żadnych zmiennych (np. pogody), nad którymi ciężko zapanować. Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia klienta.

Posłuchaj podcastu tutaj.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

VuFinder Studios istnieje od czerwca 2022 roku i mieści się w historycznej hali „W” w Wytwórni Filmów Dokumentalnych na Chełmskiej 21. Do tej pory VuFinder uczestniczył w produkcji ponad 40 reklam dla takich klientów jak: McCann New York, MRM New York, Havas London, Havas Warszawa, BETC Paris, Carlsberg czy Rattling Stuff.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się