Efekty kilkumiesięcznej pracy wielu agencji oglądać można w telewizji i w Internecie już od 1 grudnia 2015 roku.
Kampania „Kasa musi się zgadzać” pokazuje, że realizowanie potrzeb konsumpcyjnych musi być poprzedzone refleksją – mówi Małgorzata Maroszek, Dyrektor Marketingu wonga.com w Polsce.Centralnym elementem każdego ze spotów jest moment zastanowienia, w którym bohater ocenia swój bieżący plan wydatków, uzgadnia go z zasobnością portfela i dopiero wtedy, świadomie, podejmuje decyzję o zakupie i pożyczce. Główny akcent położony jest na organizowanie wydatków w taki sposób, by „kasa zawsze nam się zgadzała”.
Zobacz również
Mając na uwadze wyniki badań[1], wonga.com zdecydowała się powierzyć trudne zadanie pokazania procesu uzgadniania planu wydatków z zasobnością portfela lubianej wśród Polaków Formacji Chatelet. Zadaniem artystów było w przystępny sposób przedstawić dylematy konsumentów związane z planowaniem i priorytetyzacją wydatków, od pojawienia się potrzeby do decyzji o zakupie i pożyczce. Dzięki niej udaje się zrealizować przemyślany cel i pokryć inne, zaplanowane wcześniej wydatki.
Decyzja o pożyczce nie może być automatyczna i wymaga solidnego powodu. Uzasadnieniem może być okazja, na której da się zaoszczędzić, a która nieprędko się powtórzy lub nieprzewidziane zdarzenie, gdy pożyczka ratuje nas przed przykrymi konsekwencjami. Bohaterowie spotów analizują czy stać ich na wydatek i czy warto wziąć pożyczę. W pierwszym spocie sytuacja jest nagła i chodzi o prezent, który nie jest jednak wyłącznie pustą zachcianką, ale potwierdzeniem uczuć, pamięci i wpływa na relację z bliską osobą. W drugiej historii wydatek to zarówno okazja, jak i inwestycja w rozwój dziecka. To są ważne potrzeby i dylematy, ale „kasa też musi się zgadzać”.
Wiele agencji, jeden zespół
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Platforma kreatywna “Kasa musi się zgadzać” opracowana została we współpracy z zespołem agencji Unlimited. Jesienią 2014 roku agencja wygrała przetarg na obsługę strategiczną i ATL marki Wonga w Polsce. Już wiosną następnego roku kampania doczekała się publikacji w prasie i w telewizji. W spotach wystąpiło dziesięcioro prawdziwych klientów firmy, z których każdy opisał, w jakiej sytuacji i w jakim celu skorzystał z pożyczki, wzmacniając tym samym wiarygodność marki wonga.com.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Nowa kampania rozwija strategię opartą na wartości, jaką jest „odpowiedzialność”. Bazuje jednak na zupełnie nowej platformie kreatywnej “Kasa musi się zgadzać”. Spoty przedstawiają typowe sytuacje zakupowe, które mogą przytrafić się każdemu. W obliczu brakujących środków, konsumenci rozważają podreperowanie domowego budżetu pożyczką. Następuje szybka analiza tego, co w portfelu. Obrazują ją dialogi artystów z Formacji Chatelet, którzy wcielają się w rolę banknotów. To metafora celów zakupowych, ich przeznaczenia i miejsca na liście wydatków. Na koniec lukę w domowym budżecie udaje się uzupełnić pożyczką z Wonga” – wyjaśnia Piotr Soszyński, dyrektor kreatywny i partner w agencji Unlimited.
Za reżyserię wszystkich spotów w ramach nowej kampanii odpowiedzialny jest Tadeusz Śliwa. Ich produkcję Wonga powierzyła domowi produkcyjnemu Film Produkcja. Najtrudniejszym przedsięwzięciem w ramach 8 dniowego planu produkcyjnego było przeniesienie akcji do realiów portfela, w którym odbywają się kluczowe decyzje zakupowe bohaterów. Równolegle z produkcją toczył się proces planowania i zakupu mediów, który w następstwie wygranego przetargu, przeprowadziła agencja SMG Starcom.
„Planując i optymalizując kampanie telewizyjne dbamy o ich wysoką efektywność w realizacji celów biznesowych firmy Wonga. Aby jak najszybciej zbudować świadomość nowej komunikacji, zaplanowany został szeroki split stacji, a podczas zakupu położony nacisk na zabezpieczenie emisji przy programach kluczowych z punktu widzenia ich wysokiej oglądalności w grupie celowej marki Wonga” – mówi Malgorzata Łapinska, Communications & Business Director w agencji SMG Starcom.
Reklamie telewizyjnej towarzyszy intensywna kampania w Internecie. Za strategię, zakup i optymalizację działań online oraz wsparcie w obszarze CRM i performance design odpowiada agencja digital performance iProspect (wcześniej Marketing Wizards).
„Współpracujemy z marką wonga.com od początku funkcjonowania serwisu w Polsce. W przygotowanie i wdrożenie kampanii digital zaangażowany jest po stronie iProspect kilkunastoosobowy zespół, który dba
o efektywne dotarcie do obecnych i przyszłych klientów Wonga. Kampania jest optymalizowana w czasie rzeczywistym” – podkreśla Marcin Pogroszewski, członek zarządu w agencji iProspect.
***
Kampania w skrócie:
Start kampanii: 1 grudnia 2015
Hasło przewodnie kampanii: Kasa musi się zgadzać
Wybrane kanały: telewizja, Internet
Zespół Wonga: Małgorzata Maroszek – Dyrektor Marketingu, Anna Michałek – Brand Manager, Paweł Sitkowski – Online Marketing Manager
Agencja reklamowa: Unlimited (Zespół kreatywny i realizacji ATL: Agnieszka Szaniawska, Katarzyna Orzeszek-Koroblewska, Piotr Soszyński. Zespół kreatywny: Natalia Szubarga, Magda Parzychowska, Jacek Dąbrowski)
Produkcja: Film Produkcja (Michał Trusiewicz)
Reżyseria: Tadeusz Śliwa, Operator: Bartłomiej Kaczmarek, Producent: Agnieszka Brojek
Planowanie i zakup mediów: SMG Starcom (Kamil Kochanowski, Karol Opiłowski)
Internet: iProspect, dawniej Marketing Wizards (zespół pod kierunkiem Beaty Nowalskiej)
Optymalizacja ROI i ekonometria: Marketing Analytics (Karol Dulęba)
Optymalizacja mediów i audyt mediowy: STARS Sp. z o.o. (zespół pod kierunkiem Moniki Szczepaniak)
Więcej informacji: kasa-musi-sie-zgadzac.pl
Spoty reklamowe dostępne są też na kanale YouTube Wonga Polska.