Jakież wielkie musiało być zdziwienie Nowojorczyk, gdy natrafili na kiosk pełen gazet z szokującymi hasłami, takimi jak „Dziecięcy fight club” czy „Gwiazdy piją krew dzieci, by się naćpać”. Jak się okazało, owy kiosk jest częścią akcji magazynu Columbia Journalism Review i agencji TBWA, której celem jest zwrócenie uwagi na problem wszechobecnych fake newsów.
Zobacz również
Hasła, które pojawiły się na magazynach w kiosku są tytułami fake newsów opublikowanych w internecie. Twórcy akcji chcą walczyć z fałszywymi informacjami, które rozpowszechniają się w mgnieniu oka i w związku z tym wewnątrz magazynów dostępnych w kiosku znalazły się instrukcje, jak rozpoznawać przykłady fake newsów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
źródło: adweek.com
PS
Internet jest najbardziej przydatnym kanałem komunikacji, choć przeciętnie wiarygodnym. Głównym źródłem nieprawdziwych informacji (fake news) są media społecznościowe. Takie i inne wnioski płyną z najnowszego raportu IAB Polska „Dezinformacja w sieci”.
PS2
A tutaj przykład innego nietypowego wykorzystania kiosku – Dawid Podsiadło promował (w) nim swoją nową płytę.