W salonach marek LPP pojawiły się pojemniki na niepotrzebną odzież

W salonach marek LPP pojawiły się pojemniki na niepotrzebną odzież
LPP wprowadza do swoich sklepów specjalnie oznakowane pojemniki na niepotrzebną odzież. To odpowiedź producenta na nowe przepisy w zakresie selektywnej zbiórki tekstyliów, które weszły w życie z początkiem stycznia br.  
O autorze
1 min czytania 2025-03-20

Od 1 stycznia 2025 roku, zgodnie z przepisami Unii Europejskiej, wszedł w życie obowiązek selektywnego zbierania tekstyliów, odzieży i obuwia. Celem tego przepisu jest poprawa selekcji odpadów, tak aby zamiast trafiać na składowiska, mogły być ponownie wykorzystywane lub recyklingowane.

W salonach marek LPP można było oddawać używaną odzież już od 2018 roku. Teraz w sklepach pojawiły się specjalne kosze.

– Od lutego 2025 roku klienci mogą oddawać ubrania do specjalnych koszy wykonanych z tektury. Stanęły one we wszystkich sklepach marek Sinsay, Reserved, House, Cropp i Mohito w całej Polsce, czyli w ponad 1000 salonach. W ten sposób stworzyliśmy możliwość zwracania ubrań do ponownego obiegu nie tylko w dużych miastach, ale także w mniejszych miejscowościach, gdzie dostępność innych punktów zbiórki jest ograniczona. Wyjątek stanowi jedynie około 35 najmniejszych sklepów o powierzchni poniżej 300 m², gdzie z powodów przestrzennych nie możemy ustawić pojemników. W tych lokalizacjach klienci nadal mogą wziąć udział w zbiórce, oddając odzież przy kasie, w ręce pracowników salonów – mówi Ewa Janczukowicz-Cichosz, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w LPP.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Odzież zebrana w sklepach LPP trafia do Centrum Integracji Społecznej w Gdyni, gdzie w ramach projektu „Sortownia” jest wstępnie segregowana i dzielona na dwie główne kategorie:

  • nadającą się do ponownego użycia, która trafia do Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta,
  • niespełniającą wymagań jakości, która jest przekazywana do firmy Wtórpol, gdzie trafia do drugiego obiegu lub jest wykorzystywana do produkcji czyściwa przemysłowego i paliwa alternatywnego.

Współpraca z Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta i firmą Wtórpol sprawiła, że w 2024 roku aż 96 proc. rzeczy ze zbiórki zyskało drugie życie, m.in. jako pomoc potrzebującym.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się