Okres przedświąteczny, ale i kolejne zimowe tygodnie to czas szczególnej popularności zakupów z dostawą do domu.
– W Tesco Ezakupy nad przygotowywaniem zakupów i dostarczaniem ich do domów klientów pracuje latem łącznie ok. 600 osób. W grudniu zaś liczba ta rośnie do 1000. Zamówień jest więcej, rośnie wartość koszyka – potrzebujemy zatem więcej pracowników, by odpowiadać na zapotrzebowanie ze strony kupujących. Jeśli zainteresowanie zakupami online będzie w tym roku tak duże, jak przed minionymi świętami, to najpopularniejsze terminy dostaw na 22 czy 23 grudnia zostaną zarezerwowane już na dwa tygodnie przed Wigilią – mówi Maciej Hodowany, menadżer ds. sprzedaży internetowej w Tesco Polska
Zobacz również
Świąteczne zakupy online od tych „stacjonarnych” różnią się głównie skalą.
– Klienci zamawiając produkty zwykle chcą uzupełnić lodówki na dłuższy czas. Stąd wartość koszyka internetowego jest 4-5 razy większa niż tego w stacjonarnym hipermarkecie. Przyczyna jest prozaiczna – to miesiące zimowe, więc skoro nie musimy wychodzić na zewnątrz, chętnie skorzystamy z możliwości dostarczenia zakupów do domu – dodaje Maciej Hodowany. Przykładowo, w styczniu Ezakupy notują o jedną trzecią więcej dostaw w porównaniu z czerwcem czy lipcem.
Dla części klientów dużym udogodnieniem będzie możliwość zamówienia świeżych czy mrożonych produktów kojarzących się typowo ze świętami, jak uszka czy pierogi. Samochody Tesco wyposażone są bowiem w chłodnie i mroźnie dla zapewnienia odpowiedniej temperatury.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W okresie przedświątecznym Tesco realizuje dostawy do 23 grudnia. Usługa odbioru w sklepie Click&Collect dostępna jest do godziny 12:00 w Wigilię, 24 grudnia. Z kolei 31 grudnia dostawy do domu i z odbiorem w sklepie realizowane będą do 17:00.
Słuchaj podcastu NowyMarketing