23 lutego br. stołeczny ratusz ogłosił konkurs na organizację „całodobowego schronienia i wsparcia interwencyjnego dla osób LGBT+ w formie wspomaganych mieszkań treningowych” na terenie Warszawy. Jak podaje Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza, jest efekt ponad dwuletnich rozmów organizacji społecznych działających na rzecz społeczności LGBT+ oraz realizacja pierwszego punktu Warszawskiej Deklaracji LGBT+, która została podpisana 18 lutego 2019 roku przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego.
Czym dokładnie będzie hostel interwencyjny dla osób LGBT+? Placówka ma być bowiem bezpiecznym schronieniem dla tych, którzy nie mają go w domu i nie znajdą go w innych placówkach pomocowych. Jak bowiem zauważa Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza, podobnie jak inne grupy narażone na przemoc z powodu uprzedzeń, osoby LGBT+ potrzebują miejsca, w którym przede wszystkim mogą czuć się bezpiecznie, zaś ośrodki pomocowe nie zawsze mogą taką przestrzeń zaoferować.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
– Jako przystań dla osób LGBT+, które uciekły przed przemocą miejsce to zaoferuje pomoc psychologiczną i prawną doświadczonych specjalistek i specjalistów. Ważny będzie też kontakt z innymi osobami LGBT+, które znajdują się w podobnej sytuacji. Wspólnota doświadczeń jest niezwykle ważna w budowaniu poczucia zaufania i bezpieczeństwa. W dalszej kolejności personel placówki pomoże klientom wrócić do samodzielnego życia – wyjaśnia Sobecki.
Podobne miejsca istnieją już w Krakowie oraz Poznaniu.
PS
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
7 na 10 nastolatków LGBT+ w Polsce doświadcza homofobicznej i transfobicznej przemocy. W związku z tym Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę zainicjowała kampanię pod hasłem „LGBT+ja”, zachęcającą nastolatki do okazywania sojusznictwa i wsparcia dla swoich nieheteronormatywnych i transpłciowych rówieśników.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W ubiegłym roku Zalando zainicjowało kampanię ukazującą problemy społeczności LGBT+ wywołane skalą homofobii w Polsce. Celem projektu „Historie ukryte w ubraniach” było pokazanie prawdziwych historii osób LGBT+, które stały się ofiarami przemocy z uwagi na swoją orientację seksualną.