Wafle zdrową inspiracją na co dzień – ruszyła nowa kampania marki Kupiec

Co łączy angielskiego dżentelmena, szczupłą blondynkę, marynarza, wampira, kowboja oraz wafle ryżowe? Wszyscy są bohaterami nowej kampanii reklamowej promującej wafle firmy Kupiec. Marka w prosty i humorystyczny sposób przypisała produktom różne postacie, dzięki czemu chce wykreować modę na wafle...
O autorze
3 min czytania 2016-04-18

…jako przekąskę na każdą porę dnia i różne okazje.

„Zdrowa inspiracja na co dzień” to hasło przewodnie nowej wizerunkowej kampanii wafli ryżowych marki Kupiec, jednego z największych producentów zdrowej żywności w Polsce. W ramach kampanii będą prowadzone działania offline i online. Emisja odbywa się na kilku płaszczyznach obejmując reklamę telewizyjną w stacjach Telewizji Polskiej i TVN, internetową, outdoor, social media oraz prasę kobiecą. Jej adresatem są kobiety, zwracające uwagę na zdrowe odżywianie.

Reklama telewizyjna:

W ramach prowadzonych działań wizerunkowych powstała specjalna dedykowana strona kupiec.pl/zdrowainspiracja, na której można znaleźć m.in. inspirujące pomysły na dania z wafli.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Zamysłem kampanii „Zdrowa inspiracja na co dzień” promującej wafle ryżowe marki Kupiec jest zainspirowanie konsumentów i pokazanie jak proste i szybkie może być przygotowania dowolnego posiłku na bazie wafli ryżowych. Z naszego badania, zleconego do instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia wynika, że ponad 2/3 Polaków codziennie spożywa różnego rodzaju przekąski. Często są one sycące, ale niekoniecznie zdrowe – komentuje Izabela Jaskólska, Dyrektor Marketingu Kupiec. – W kampanii proponujemy zmianę tych nawyków i wprowadzenie do swojego menu pozycji, które nie dość, że zaspokoją apetyt, to jeszcze są smaczne, zdrowe i odpowiednie na każdą okazję czy też porę dnia. Przypisanie zabawnych postaci do konkretnych produktów to nawiązanie do ich cech charakterystycznych, np. wafle ryżowe z solą morską „reprezentuje” marynarz, a postać wampira stała się twarzą wafli wieloziarnistych, które „można podjadać o północy”. Taka interpretacja pozwoli odbiorcy dopasować produkt do własnych potrzeb – dodaje.

Oprócz nowoczesnej kreacji rysunkowej nawiązującej do znanych i lubianych postaci, do każdego produktu przypisano odpowiednie hasła, co dodatkowo wzmacnia przekaz kampanii oraz ułatwia konsumentom wybór najlepszego dla siebie smaku wafla.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Naturalna a idealna – DO TWOICH LEKKICH DESERÓW

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Twarzą” pierwszej kreacji, naturalnych wafli ryżowych, jest postać zgrabnej i powabnej kobiety, która zwraca uwagę na swój wygląd i figurę. Przekaz kreacji wzmacnia zwiewna sukienka wskazując, że wafle są idealnym dodatkiem do smukłej i szczupłej sylwetki.. Naturalne wafle ryżowe Kupiec DO TWOICH LEKKICH DESERÓW to przede wszystkim inspiracja dla wszystkich, który dbają o swoją linię i szukają inspiracji na lekkie i jednocześnie pyszne desery.

Must have DO POPOŁUDNIOWEJ HERBATKI

A co DO POPOŁUDNIOWEJ HERBATKI? Marka Kupiec przygotowała wafle ryżowe ze słonecznikiem w wersji SLIM. Komunikacja dedykowana jest dla każdego dżentelmena, który uwielbia słynny „five o’clock”. Atrybuty tj. bicykl, monokl czy filiżanka dodatkowo nawiązuje do kultury picia herbaty w Wielkiej Brytanii. Ziarna słonecznika i lekka podstawa świetnie komponuje się z dodatkami na kanapce, jak i popularnym, angielskim napojem.

Na „wampirzy” głód i DO PODJADANIA O PÓŁNOCY

DO PODJADANIA O PÓŁNOCY to kolejne hasło promowane w nowej kampanii firmy Kupiec kierowana do wszystkich konsumentów, których dopada „wampirzy” głód o każdej porze dnia i nocy, a jednocześnie dbających o zdrowie i figurę. Inspiracją do nieodpartych zachcianek stanowią wieloziarniste wafle ryżowe SLIM, które dzięki niskokalorycznego i jednocześnie odżywczego składu nie grożą zdobyciem dodatkowych, niechcianych kilogramów.

W pozostałych rolach

W nowej kampanii marketingowej marki Kupiec oprócz głównie promowanych produktów „wystąpiły” również inne kreacje. Wśród nich znalazły się m.in:

  • wafle ryżowe z solą morską NIE TYLKO DLA WILKÓW MORSKICH
  • wafle ryżowe z sezamem DLA ZABIEGANYCH
  • wafle ryżowe popcornowe NA FANTASTYCZNY SEANS
  • wafle ryżowe z kukurydzą W SAMO POŁUDNIE
  • wafle ryżowe z pestkami dyni NA WILCZY APETYT
  • wafle ryżowe z nasionami chia KIEDY RUSZASZ W NIEZNANE
  • wafelki ryżowe w czekoladzie PRZEJDŹ NA CIEMNĄ STRONĘ WAFLA

Kompleksową kreację kampanii oraz całościową strategię pozycjonowania produktu opracowała agencja Peppermint, która stworzyła też stronę internetową kupiec.pl/zdrowainspiracja   poświęconą waflom, na której umieszczone są przepisy na zdrowe i smaczne przekąski. Za zakup mediów odpowiedzialna jest firma Kupiec oraz Dom Mediowy Mindshare. Działania komunikacyjne prowadzi grupa dotPR: social media – Get More Social, a działania public relations – dotPR. Kampania będzie trwała do końca roku.


– Naszym celem było zwiększenie świadomości produktu i zainspirowanie odbiorców do tworzenia z wafli posiłków na każdą okazję. Postanowiliśmy zrobić to w oryginalny sposób – nie wprost. Zamiast pojawiających się najczęściej zdjęć jedzenia, postawiliśmy na lifestylową zabawę z odbiorcą – mówi Ewa Cymer, Co-Managing Director/Creative Director w agencji Peppermint i dodaje: – Każdy smak reprezentuje rysunkowa postać nawiązująca do popkultury, która zamiast głowy ma… wafel! W ten sposób powstał ciekawy i odważny koncept, który wyróżnia produkty marki na rynku, przyciąga uwagę i bawi.

Agencja Peppermint opracowała całościową strategię pozycjonowania produktu i kompleksową kreację. Stworzyła też landing page “Zdrowa Inspiracja” (www.kupiec.pl/zdrowainspiracja/) w całości poświęcony waflom, na którym umieszczone są przepisy na zdrowe i smaczne przekąski.