Gdyby dwa lata temu zapytać kogoś o skojarzenia z Wałbrzychem, niewiele osób potrafiłoby bez przygotowania wymienić miejscowe atrakcje. To jednak przeszłość. Złoty boom, jaki przytrafił się 120-tysięcznemu miastu z powodu złota rzekomo ukrytego na 65. kilometrze trasy kolejowej z Wrocławia, zmienił los Wałbrzycha. Złoty pociąg napędzany popularnością, którą rozdmuchały zagraniczne media – w tym tych najbardziej opiniotwórcze jak New York Times, BBC, Wall Street Journal, CNN czy Reuters – nieustannie przynosi zyski miastu i jego mieszkańcom.
Złoty pociąg – realne zyski z legendarnego źródła
Nadal nie potwierdzono w 100%, czy w Wałbrzychu znajduje się złoty pociąg. Nie przeszkadza to wcale turystom z Polski i zagranicy, którzy szturmują najważniejsze miejscowe atrakcje. O tym, jak wzrosła popularność miasta świadczy chociażby fakt, że Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia w Wałbrzychu zanotowało w 2016 roku 180% wzrost odwiedzin w porównaniu z sierpniem minionego roku. Słynny Zamek Książ w 2015 roku odwiedziło natomiast 305 tys. osób, czyli tyle, ile wynosi zaludnienie Katowic. Przyniosło to 1 mln złotych dochodu właścicielom tej jednej z najbardziej znanych atrakcji na Dolnym Śląsku.
Zobacz również
W obliczu tak wielkiego zainteresowania miasto podjęło się nawet wyceny działań, jakie musiałoby przeznaczyć na promocję w prasie i telewizji, gdyby nie sława zyskana dzięki złotemu pociągowi. Kwota okazała się niebagatelna, bo wyniosła aż 500 mln zł. Warto dodać, że budżet Wałbrzycha na 2016 rok to 560 mln zł, a wydatki na działania PR-owe stanowią zaledwie 0,3% całości.
Bezcenny odpoczynek w Wałbrzychu
Wałbrzych bez wątpienia zyskał w oczach inwestorów jako atrakcyjne miejsce do rozwoju biznesu. Poszukiwania skarbu z okresu II wojny światowej i próby zgłębienia złotej tajemnicy nie gwarantują rozwiązania zagadki, na szczęście okolica oferuje wiele innych możliwości zarówno biznesowych, jak i wypoczynkowych. Przed zbadaniem gruntu do inwestycji warto zapomnieć choć na chwilę o złotym pociągu i zwiedzić miasto, które jest prawdziwą perłą Dolnego Śląska. Zaciekawiony? Więcej informacji o Wałbrzychu można znaleźć w e-booku przygotowanym przez AccorHotels.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach