Mobile Vikings – „Połącz się ze sobą”
„Co jest dla Ciebie naprawdę ważne?” – takim pytaniem kończy się klip promujący kampanię „Łącz się ze sobą tak, jak chcesz – resztą połączeń zajmiemy się my”. Vikingowie zwracają uwagę na pułapkę, jaką jest życie na autopilocie – aktualizujemy smartfony, a zapominamy zaktualizować nasz własny system operacyjny; tęsknimy za życiem, które będzie zgodne z naszą naturą; realizujemy schematy, tracąc połączenie ze sobą. Mobile Vikings chce nam pomóc je odzyskać. I proponuje, aby zacząć od dnia zakochanych. W sobie.
Operator społecznościowy Mobile Vikings zachęca, aby 14 lutego wyznać miłość… sobie. Wystarczy zadzwonić pod dedykowany numer telefonu (717575726) i nagrać wiadomość dla siebie samego (na przykład komplement, postanowienie). Wiadomość zostanie nagrana i przechowana przez rok w Walentynkowej Kapsule Czasu, aby w kolejne święto zakochanych odebrać telefon z przeszłości od samego siebie.
Zobacz również
Pepsi – Swag Se Solo
Według ankiety przeprowadzonej przez markę Pepsi, ponad 80% osób przyznało się, że w tym roku spędzi walentynki w pojedynkę. Dlatego kampania zachęca młode pokolenie do życia na własnych warunkach i rozkoszowania się statusem stanu wolnego – bez przejmowania się presją społeczną i dochodzącymi zewsząd komunikatami, że w ten dzień powinniśmy mieć swoją drugą połówkę.
Pepsi zachęca do świętowania dnia miłości jako single. Marka wypuściła zabawny film z gwiazdą Bollywood i ambasadorem marki, Salmanem Khanem, który zachęca młodych ludzi do bycia singlami w stylu SWAG. W ten sposób marka w luźny (może nieco nonszalancki) sposób marka zaprezentowała limitowaną edycję zestawu puszek „Swag Se Solo”.
Wyświetl ten post na Instagramie
Słuchaj podcastu NowyMarketing
T-Mobile – „Teraz miłość ma znaczenie”
Dzięki walentynkowej kampanii zakochani będą mogli publikować w czasie rzeczywistym wyznania miłosne na nośnikach DOOH w czterech miastach Polski: w Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu.
Na potrzeby kampanii powstał dedykowany landing page. Od 8 lutego 2022 roku zakochani mogą zgłaszać wyznania miłosne, które będą pojawiać się od 12 lutego na nośnikach Digital Cityscreen. Po tym terminie publikacja życzeń na nośnikach OOH zajmie mniej niż 5 minut od ich stworzenia. Życzenia będzie można wybrać z gotowych szablonów, a ich personalizacja polega na dopisaniu imion zakochanych.
YES – „O kim zapominasz, gdy mówisz, że kochasz?”
Wbrew kulturze, która nakazuje kobietom stawiać innych na pierwszym miejscu, marka YES nawołuje, by w te Walentynki uwolniły się od takiego myślenia. W najnowszej kampanii pokazującej eksperyment z lustrem. Marka zaprosiła pięć bardzo różnych kobiet. Każdą zaproszono przed lustro, gdzie usłyszały: Napisz kogo kochasz. Jako najważniejszą w życiu miłość, wskazywały: mąż, chłopak, dziewczyna, dzieci, rodzice, brat, siostra, przyjaciółka, a także pies czy kot. Żadna z bohaterek kampanii nie wskazała samej siebie.
Manscaped – „The Right Gift”
Ta walentynkowa kampania marki fryzjerskiej Manscaped jest skierowana do kobiet, które chcą obdarować swoich mężczyzn pakietem Performance. Reklamę można docenić za ciekawe skojarzenia i dużą dawkę poczucia humoru.
Gucci – „Love Story Zine”
W walentynkowej kampanii Gucci widzimy ukłon w stronę estetyki retro, co bardzo pasuje do tożsamości marki. Dom mody wydał specjalny zin zatytułowany “A Love Story Presented By Gucci”, który przedstawia bajkową historię miłosną zilustrowaną artystycznymi fotografiami Ariany Papademetropoulos. Limitowana edycja zina jest dostępna w wersji papierowej lub cyfrowej, którą można zobaczyć na dedykowanej stronie internetowej.
Women’s Aid – „Love is…”
Walentynki mogą być też pretekstem do poruszenia ważnych tematów – nie zawsze łatwych. Nowa kampania agencji Engine Creative z Londynu na nowo przedstawia klasyczne ilustracje z serii “Love is…” (autorstwa nowozelandzkiej rysowniczki Kim Grove, która w latach 60. tworzyła takie rysunkowe notatki dla swojego partnera Roberto Casali, a później publikowała w Los Angeles Times). Tym razem sympatyczne postacie zostały użyte do tego, aby pokazać, jak niezdrowe mogą być związki, w których dochodzi m.in. do ciągłego kontrolowania partnera i ograniczania wolności.
Kampania odnosi się do różnych badań i pokazuje, że kobiety mogą być w toksycznych związkach, nawet nie zdając sobie z tego sprawy.
– Ta kampania pomaga rozpowszechniać ważne przesłanie, że wiele zachowań powszechnie uważanych za romantyczne, takie jak zazdrość, wymaganie stałego kontaktu i zaborczość, jest w rzeczywistości niebezpieczne – mówi Farah Nazeer, dyrektor naczelna Women’s Aid.