Portale poświęcone wydarzeniom kulturalnym oraz witryny z informacjami o klubach czy imprezach przeżywają w dniach poprzedzających Walentynki prawdziwe oblężenie – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius.
Chętnie zabieramy swoją „Walentynkę” do kina lub teatru
Dane pokazują, że w drugim tygodniu lutego 2012 roku strony z kategorii „Rozrywka”, a więc w dużej mierze witryny największych kin, odwiedziło ponad 1,7 mln użytkowników sieci, to aż od 200 do 300 tys. więcej niż w pozostałych dniach tego miesiąca. Najliczniejszą część widowni internetowych tego typu serwisów stanowią użytkownicy w wieku 15-24 (stanowią niemal 40 proc. odbiorców wskazanych portali).
Zobacz również
Również witryny poświęcone wydarzeniom kulturalnym, a w tym m. in. strony www teatrów czy portale z informacjami na temat literatury, budzą w tym czasie większe zainteresowanie. Tuż przed Walentynkami liczba użytkowników tego typu portali znacząco rośnie. Między 8 a 14 lutego 2012 roku serwisy z kategorii „Kultura i rozrywka” odwiedziło ponad 16 mln internautów, czyli średnio 150 tys. więcej niż w innych tygodniach. Serwisy z tej kategorii najchętniej odwiedzają osoby w wieku 15-34 (stanowią 50 proc. całej widowni portali).
lub wysyłamy e-kartkę
Zakochani chętnie sięgają również po gotowe rozwiązania. W dniach od 8 do 14 lutego 2012 roku strony z życzeniami i e-kartkami odwiedziło ponad 1 mln internautów, co oznacza od 400 do 500 tys. realnych użytkowników więcej niż w innych tygodniach analizowanego miesiąca. Po wierszyki czy życzenia z sieci sięgają głównie ludzie młodzi. Ponad 28 proc. widowni internetowej tego typu serwisów to internauci w wieku 15-24.
Słuchaj podcastu NowyMarketing