WALK Digital po raz kolejny dla Fundacji Integracja

Po sukcesie akcji „Szacun tropików” WALK Digital i Fundacja Integracja ponownie łączą siły. Tym razem na rzecz promocji zatrudniania osób z niepełnosprawnością oraz zmiany terminologii stosowanej w polskim systemie orzekania o niezdolności do pracy.
O autorze
1 min czytania 2016-03-10

Kampania społeczna pod hasłem „Nie chcę być strażakiem” rozpoczęła się 9 marca br. WALK Digital odpowiada za stworzenie strategiczno-kreatywnej koncepcji akcji oraz jej realizację. Film wyprodukował dom produkcyjny Lucky Luciano. Działania media relations prowadzi WALK PR. Wszystkie podmioty zaangażowały się w kampanię pro bono.

Głównymi bohaterami kampanii „Nie chcę być strażakiem” są osoby z niepełnosprawnością, występujące w roli strażaków, jakich jeszcze nikt nie widział. Pewnie też nigdy nie zobaczy, ponieważ osoby na wózkach, niewidome czy niesłyszące nie szukają pracy w tym zawodzie. W ten przewrotny sposób Fundacja Integracja przełamuje społeczne tabu i zwraca uwagę na fakt, że osoby z niepełnosprawnością są zdolne do pracy i chcą ją wykonywać zgodnie ze swoim wykształceniem oraz kompetencjami. Celem kampanii jest również zmiana postaw wobec zatrudniania osób z niepełnosprawnością, a także modyfikacja terminologii stosowanej w polskim systemie orzekania o niezdolności do pracy. 

Nadopiekuńczość, litość czy zakłopotanie to częste postawy wobec osób niepełnosprawnych, prowadzące do powstawania niepotrzebnych barier. Aby je przełamać postawiliśmy na przewrotną formę kampanii. Autoironia jest w końcu najbardziej dojrzałą formą poczucia humoru. Zależało nam na tym, by akcja była głosem osób z niepełnosprawnością oraz pokazała tę grupę jako aktywną, asertywną i posiadającą dystans do siebie. Wierzymy, że jeśli coś ma się zmienić w sposobie pokazywania Polaków z niepełnosprawnością w mediach, to ta zmiana musi zacząć się od twórców kampanii społecznych  – mówi Alek Frydrych, Dyrektor Kreatywny Walk Digital.

WALK Digital przygotowało strategiczno-kreatywną koncepcję kampanii „Nie chce być strażakiem”. WALK PR odpowiada za działania media relations oraz influencer relations. Produkcją filmu do kampanii zajął się dom produkcyjny Lucky Luciano, dźwiękiem studio Sound Tropez, a postprodukcją obrazu DI Factory i LocoMotiv. Reżyserem filmu jest Maciek Kowalczuk, a za zdjęcia odpowiada Bartek Kaczmarek. Zaangażowane podmioty wzięły udział w przedsięwzięciu pro bono.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach kampanii powstała również elektroniczna petycja na rzecz zmiany nazewnictwa w polskim systemie orzekania o niepełnosprawności, dostępna pod adresem.



Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się