Zaczepki marek są dość powszechnym działaniem marketingowym. Najbardziej znane są z tego brandy fast foodowe, takie jak Burger King, KFC czy McDonald’s. Ta pierwsza sieć w 2018 roku stworzyła specjalną akcję, w ramach której każda osoba znajdująca się w okolicach restauracji McDonald’s, otrzymywała Whoopera za centa.
Teraz prztyczka w nos sieci McDonald’s postanowił dać supermarket Bio Family, który oferuje swoim klientom ekologiczne i zdrowe produkty. W Warszawie pojawił się billboard marki fast foodowej, reklamujący „duży wybór, w dobrej cenie”. Na nośniku reklamowym widniało wobec tego zdjęcie burgera, frytek oraz coca-coli – w zestawie za 12 zł.
Zobacz również
Poniżej pojawił się billboard supermarketu Bio Family, na którym w podobny sposób zareklamowano produkty marki, lecz oznaczono je napisem „Ekologiczny wybór, zdrowa cena”.
Musimy przyznać, że pomysł świetny ;).
PS
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Po tym, jak rosyjski oddział Burger Kinga stwierdził, że horror na podstawie prozy Stephena Kinga „To” jest najdłuższą reklamą konkurencji, ponieważ wizerunek klauna Pennywise’a za bardzo przypomina postać Ronalda McDonalda, marka postanowiła zadziałać i na premierze filmu w Niemczech zażartowała z sieci fast foodów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
A tu przykład innej „walki” między Burger Kingiem a siecią McDonald’s.