Warto zmienić bank – Kevin Spacey w spotach Banku Zachodniego WBK

Bank Zachodni WBK zrealizował z sukcesem kolejny etap fuzji – całkowitą integrację marki „Kredyt Bank”. Promocję oferty oraz nowe pozycjonowanie Banku Zachodniego WBK wesprze słynny amerykański aktor, dwukrotny laureat Oscara – Kevin Spacey.
O autorze
1 min czytania 2013-10-01

Z końcem września zakończył się kolejny etap fuzji, zakładający ujednolicenie oferty w całej sieci oraz wycofanie z rynku marki „Kredyt Bank”, zgodnie z pierwotnym założeniem, że połączony bank będzie działał pod marką Bank Zachodni WBK. Proces integracji rozpoczął się 4 stycznia 2013 r. rejestracją połączenia.

Wprowadzenie jednolitej marki zostanie podkreślone zintegrowaną kampanią reklamową. Bank przygotował jesienną ofensywę marketingową, w której twarzą kampanii będzie amerykański aktor, dwukrotny laureat Oscara Kevin Spacey.

– To dobry moment, aby rozpocząć budowanie silnej, rozpoznawalnej marki trzeciej największej instytucji finansowej w Polsce. Zakończyliśmy właśnie bardzo istotny, najbardziej widoczny dla naszych klientów etap fuzji – wprowadzenie marki Banku Zachodniego WBK w całej połączonej sieci, dla wszystkich klientów. Teraz, poprzez kampanię, chcemy im zaprezentować nowy wizerunek. Jestem przekonany, że Kevin Spacey wesprze nowe pozycjonowanie banku zorientowanego na długofalowe relacje z klientami, oparte na wzajemnym zaufaniu i wspierającego ich skutecznie w realizacji planów – uważa Artur Sikora, dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu.

Wybór Kevina Spacey jest nieprzypadkowy. Błyskotliwy, znany z profesjonalizmu, inteligencji i poczucia humoru aktor świetnie wpisuje się w nowe pozycjonowanie Banku Zachodniego WBK – banku godnego zaufania, skutecznego, wygodnego i nowoczesnego. Banku dla tych, którzy wymagają więcej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Właśnie pozytywne postrzeganie aktora i cechy mu przypisywane powodują, że Kevin Spacey doskonale portretuje naszego docelowego klienta: wymagającego, ceniącego jakość i relacje. Z drugiej strony aktor dobrze komunikuje się z młodszą grupą docelową: docenia niekonwencjonalne rozwiązania, zachęca do oryginalnych pomysłów wykorzystujących nowe technologie czy kanały komunikacji – dodaje Artur Sikora.

Pierwszym produktem promowanym w jesiennej kampanii jest Konto Godne Polecenia. To produkt bardzo dobrze oceniany przez jego użytkowników. Aż 96% jego posiadaczy deklaruje, że poleciłoby go innym. Uzupełnieniem tej kampanii będzie komunikacja aplikacji mobilnej BZWBK24, która umożliwia wygodne korzystanie z konta.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Bank wykorzysta w promocji TV, prasę, internet, outdoor, media własne i media społecznościowe.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Spot reklamowy konta (45’) pojawi się w stacjach głównych, m.in. TVP, TVN, Polsat oraz tematycznych.

Za koncepcję i kreację kampanii odpowiada agencja Red8 Advertising, za przygotowanie kreacji interaktywnych agencja LemonSky, za negocjacje z gwiazdą Business Sport Solutions. Zakup mediów powierzono Starcomowi. Reżyserem spotów jest Jurek Bogajewicz („Kasia i Tomek”, „Niania”, „Camera Café”), a wyprodukował je dom produkcyjny Propeller Film.