Klub Producentów Reklamowych działa na rynku dwa lata, w ciągu których m.in. doprowadził do sformułowania i opublikowania w ramach Białej Księgi Komunikacji Marketingowej rekomendacji z zakresu efektywnej współpracy między producentami a zamawiającymi ich usługi, regularnie prowadzi badania sektora produkcji filmów reklamowych, działa na rzecz podnoszenia kompetencji producentów i zamawiających produkcję oraz zainicjował Ad Goes Green, mający na celu wspieranie zielonej zmiany w branży komunikacji marketingowej.
– Efekty dwóch lat działalności KPR są bardzo zadowalające. Będziemy kontynuowali większość podjętych inicjatyw jednocześnie koncentrując się na nowo zdefiniowanym celu. Chcemy zdecydowanie działać na rzecz dobrych, konkurencyjnych i transparentnych przetargów na produkcję reklamową. Uważamy, że w większości przypadków zapewnia to model przetargowy, w którym reżyser jest związany z producentem – tzw. model jeden reżyser, jedno studio – i naszym celem jest szeroka edukacja zarówno producentów jak i zamawiających w tym zakresie, tak, aby wzorem rozwiniętych rynków, takich przetargów było jak najwięcej – powiedział Julian Dworak, dyrektor KPR.
Zobacz również
Do Klubu Producentów Reklamowych dołączyło właśnie Watchout Studio – dom produkcyjny założony w 2007 roku przez Piotra Woźniaka-Staraka, prowadzony przez Krzysztofa Tereja. Na swoim koncie ma sześć filmów fabularnych, serial w produkcji i ponad 100 reklam. Najważniejsze tytuły: „Bogowie” (2,2 miliona widzów) i „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” (1,8 miliona widzów) były wielokrotnie nagradzane na festiwalach w Gdyni, Camerimage oraz przez kapitułę Polskich Nagród Filmowych Orły.
– Bardzo się cieszę, że Watchout Studio zdecydowało się spełnić kryteria członkowskie i dołączyć do KPR. Kryteria pomyślane są tak, aby wyróżniać studia najlepsze, oferujące wysokie bezpieczeństwo finansowe i prawne swoich działań – ich spełnienie nie jest łatwe. Obserwowaliśmy Watchout Studio od pewnego czasu i jesteśmy pod wrażeniem rozwoju studia i pomysłu na biznes. Staramy się, aby studia budujące KPR były podobne pod względem jakości oferowanych usług, ale różniły się podejściem do biznesu, bo taka różnorodność jest inspirująca dla wszystkich członków klubu. Watchout Studio ze swoją silną nogą fabularną i rozwijaną na jej bazie częścią reklamową jest wartościowym uzupełnieniem grona studiów KPR – powiedział Julian Dworak, dyrektor KPR.
– To wielkie wyróżnienie i przełomowy moment dla całego Watchout Studio, ponieważ nasza praca, w którą wkładaliśmy przez ostatnie lata całe serce, została zauważona i doceniona. Działania w branży reklamowej są dla nas tak samo ważne jak produkcje filmowe. Nieustannie rozwijamy nasze kompetencje, a dołączenie do klubu KPR jeszcze bardziej nam w tym pomoże – mówi Adrian Włodarski, Członek Zarządu Watchout Studio, Szef Działu Reklamy, Producent.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing