Wavemaker: Orlen, McDonald’s, Lidl i Biedronka najmocniej kojarzone ze wsparciem w czasie pandemii COVID-19

Polscy konsumenci z entuzjazmem przyjmują świadczone przez firmy i marki wsparcie w czasie walki z pandemią. Orlen, McDonald’s, Lidl i Biedronka są najczęściej wymieniane, jako te, które zaangażowały się w rozmaite formy niesienia pomocy – pokazuje badanie Wavemaker.
O autorze
1 min czytania 2020-09-17

8 na 10 polskich internautów pochwala zaangażowanie marek w pomoc w walce z pandemią COVID-19 i docenia świadczone przez nie rozmaite formy wsparcia. Z niesieniem pomocy w czasie pandemii najmocniej kojarzą się Orlen, McDonald’s, Lidl i Biedronka. Marki te najczęściej spontanicznie wymieniali respondenci nowego badania Wavemaker z sierpnia br.

W rankingu marek, które wspominane były jako pierwsze przez respondentów (tzw. top of mind) również prowadzi Orlen, za którymi plasują się Biedronka, Facebook i Santander.

Wsparcie niesione przez marki w walce z pandemią Wavemaker analizował przy okazji badania aktywizmu marek. Wykazało ono przewagę zwolenników, ale i niemałą grupę sceptyków angażowania się firm w kwestie wykraczające ponad ich rolę marketerów, w szczególności, jeśli zaangażowanie dotyczyło kwestii zaliczanych do sfery prywatnej (jak wolność wyznania czy prawa mniejszości seksualnych).

– Temat pomocy w czasie COVID-19 jest z gatunku tych „ponad podziałami”. Czas COVID-19 wielu marketerów zmobilizował do działania i niesienia rozmaitych form wsparcia. Od przekazywania części obrotu realizowanego w e-commerce, jak 4 F, po akcje naturalnie wpisujące się w biznes i produkt, wzorem Allegro czy Biedronki. Badanie Wavemaker potwierdza bardzo pozytywny efekt tych działań, tak w sensie ludzkim, jak i wizerunkowym – komentuje Paweł Gala, szef Wavemaker.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badanie realizowano metodą CAWI na próbie 1024 Polaków z dostępem do sieci.

Słuchaj podcastu NowyMarketing