Już wiosną br. polscy widzowie zobaczą efekty współpracy IKEA i Polsatu w programie wnętrzarskim „Design Dream. Pojedynek na wnętrza”. Jest to jeden z największych w historii polskiej telewizji projektów branded content, a jego realizacją w szerokim zakresie zajmuje się agencja Wavemaker. Jej dział tworzący treści na potrzeby mediów i marketerów (Wavemaker Content) dba o skoordynowanie współpracy na linii IKEA – Polsat, zadaniem Wavemaker jest też wprowadzenie marki do produkcji oraz wypromowanie jej obecności w „Design Dream. Pojedynek na wnętrza”.
W każdym odcinku programu projektanci będą tworzyć projekty pomieszczeń najlepiej odpowiadających potrzebom i stylom życia bohaterów danego epizodu. Na przygotowanie projektu dostaną 36 godzin, część z nich przeznaczą na ‘wyścig zakupowy’ w sklepie IKEA, gdzie dobiorą rozwiązania z asortymentu marki. Zmagania projektantów oceni dwuosobowe jury – Ania Cybulska, projektantka wnętrz i ekspertka z IKEA oraz uznany architekt i projektant Jakub Szczęsny.
Zobacz również
Poprzez „Design Dream. Pojedynek na wnętrza” IKEA wychodzi poza formułę typowych programów o projektowaniu wnętrz. Wielkie emocje i walka o duże pieniądze łączą się tu z walorem edukacyjnym. Pojedynek „na wnętrza” pomiędzy projektantami pozwala pokazać szereg funkcjonalnych rozwiązań, prostych do wdrożenia i niekoniecznie kosztownych, a poprawiających jakość życia. Dla IKEA to okazja do zaprezentowania szerokiego asortymentu, rozpiętości stylistycznej oraz cenowej, a także proekologicznych rozwiązań.
Polska jest trzecim rynkiem, na którym pojawi się format „Design Dream” – program z sukcesem pokazywali już nadawcy w Holandii i Austrii.
Partnerstwo strategiczne z programem „Design Dream. Pojedynek na wnętrza” to kolejny szeroko zakrojony projekt branded content realizowany w Polsce przez IKEA. Marka przez lata sponsorowała programy wnętrzarskie z Dorotą Szelągowską, w których lokowała swoje produkty, była też strategicznym partnerem kanału HGTV. To także wspólny i pierwszy na tak dużą skalę projekt Wavemaker Content dla IKEA.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Stworzenie kreacji do kampanii wspierającej udział IKEA w „Design Dream. Pojedynek na wnętrza” jest po stronie VMLY&R, a za produkcję formatu odpowiada Rochstar. Działaniami PR zajmuje się Garden Of Words.
Słuchaj podcastu NowyMarketing