Wavemaker: Youtube, Facebook i Netflix mediowymi „must have” Polaków

Dwie trzecie Polaków, gdyby musiało ograniczyć swój dostęp do mediów i ograniczyć się do jednego z nich, wybrałoby internet. A gdyby w ramach sieci musieli ograniczyć się do jednego tylko serwisu, wybraliby YouTube'a lub Facebooka, pokazuje badanie Wavemaker zrealizowane w ubiegłym tygodniu.
O autorze
1 min czytania 2020-03-24

67% Polaków, gdyby musiało ograniczyć korzystanie z mediów do tylko jednego z nich, wskazuje na internet. Jego „pierwszorzędność” jest najwyższa wśród najmłodszych badanych (16-24 lata – blisko 80% wskazań), ale wszystkie grupy wiekowe, łącznie z 50+ typują go na pierwszym miejscu.

Zmuszeni do ograniczenia korzystania z sieci do tylko jednego serwisu, polscy internauci najczęściej wskazują na strony globalnych gigantów: Youtube (23%), Facebook (22%) oraz Netflix (17%), ale do rankingu top5 załapały się też lokalne grupy – WP i Onet.

W ramach telewizji, która dla 12% badanych, pozostaje najważniejszym medium (w grupie 55+ wskazanie nie jest wiele wyższe – 16%), najsilniejszą marką okazał się TVN (30% wskazań), za nim uplsowały się Polsat i TVP1 z wynikami mniejszymi o ok. połowę.

Badanie Wavemaker realizowane było w ub. tygodniu, a więc już w czasie domowej kwarantanny dużej części Polaków. Objęło 1,5 tys. Polaków z dostępem do sieci (metoda CAWI).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj