Ile razy próbowaliśmy przeorganizować kuchnię tak, aby było w niej więcej miejsca? Przekładaliśmy przedmioty z szuflad na półki, a te rzadko używane upychaliśmy na górnych szafkach, czy nad lodówką? Tymczasem eksplorując przestrzeń kuchenną możemy odkryć zupełnie nowe miejsca i wykorzystać je dzięki prostym, trwałym i łatwym do zastosowania produktom IKEA. Zyskujemy w ten sposób lepiej zorganizowaną i funkcjonalną kuchnię, jednocześnie pozbywając się stresu związanego z brakiem porządku.
Astronautka w kuchni
Zabaw się w odkrywcę i z pomocą IKEA zobacz, jak duży potencjał na przechowywanie skrywa Twoja kuchnia. W każdej, nawet najbardziej zagraconej i maleńkiej kuchni, na odkrycie czekają nieznane zakamarki. Nowa kampania pokazuje, że aby wprowadzić zmianę na lepsze, wystarczy kilka małych, niedrogich, ale pomysłowych rozwiązań.
Zobacz również
Głównym bohaterem jednego ze spotów jest solidny kosz ze stali proszkowanej z klipsem PÅLYCKE. To dzięki niemu zyskamy więcej miejsca na ściereczki, akcesoria kuchenne czy nasze ulubione kubki. Zamiast gromadzenia przypraw na blacie umieśćmy je na półeczkach ÖBONÄS mocowanych do glazury, szyby lub lodówki za pomocą przyssawek. Dzięki temu przyprawy są zawsze pod ręką, a my zyskujemy więcej miejsca na blacie. Półka VARIERA wstawiana do szafek pozwala ułożyć naczynia na dwóch poziomach, zamiast ustawiania ich w niestabilne piramidy. Kiedy każdy, nawet najmniejszy przedmiot zajmie swoje miejsce, łatwiej będzie utrzymać porządek, a my zyskamy satysfakcję z czystej, dobrze zorganizowanej przestrzeni.
Dlaczego bohaterką kampanii jest astronautka? Ponieważ właśnie tak może się poczuć każdy, kto z pomocą wyjątkowo sprytnych rozwiązań IKEA odkryje nowe przestrzenie w swojej kuchni – niczym eksplorujący nieznane obszary pozaziemskie badacz. Twórcy kampanii znów postawili na filmową wizję spotu reklamowego. To już czwarta odsłona, między innymi po najbardziej stylowej kampanii IKEA, nawiązującej do serialu w stylu Dynastii z lat 80, czy do filmowych pogromców potworów w spocie reklamowym „Z IKEA wszystko Ci się ułoży”, przedstawiającym walkę z plątaniną kabli, niczym z wielkim wielogłowym smokiem. Tym razem scenka dzieje się w kosmosie, astronautka lewituje w przestrzeni, a produkty IKEA przesuwają się obok niej niczym zawieszone w próżni. W tle słychać epicką muzykę Richarda Straussa wykorzystaną w filmie Odyseja Kosmiczna. Kiedy aktorka sięga po obiekt, okazuje się, że tak naprawdę znajduje się we własnej kuchni, gdzie odkrywa właśnie nowe miejsca.
– Celem IKEA od lat jest inspirowanie do zmian na lepsze. Nawet drobiazgi są w stanie sprawić, że poczujemy się lepiej w swoim domu. Według naszego ostatniego raportu IKEA Życie w domu 2022, ponad 60 procent Polek i Polaków jest sfrustrowanych nieporządkiem panującym w ich mieszkaniach oraz brakiem miejsca. W IKEA wiemy najlepiej jak temu zaradzić, dlatego dzielimy się tą wiedzą i pomysłami – mówi Karolina Szabłowska, Kierowniczka ds. Komunikacji Marketingowej IKEA Retail Polska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Ogólnopolska kampania wystartowała 14.04.2023 r. Do jej rozpowszechnienia wykorzystywane są szeroko zasięgowe media, takie jak telewizja i digital, a w ramach niego działania display: video (YouTube), serwisy VOD oraz media społecznościowe (Instagram, Facebook, Tik Tok) i współpraca z influencerami. Wykorzystano także Google i programy lojalnościowo-rabatowe. Pojawią się także nowe treści na kanałach własnych marki. O kampanii będzie można usłyszeć również w radio oraz serwisach audio. Przygotowano też aktywacje dla Klubowiczów IKEA Family.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za produkcję spotów do telewizji i digitalu odpowiada FilmReaktor. Reżyserią zajął się Łukasz Zabłocki, a scenografią Zuzanna Słomiska we współpracy z Katarzyną Jaros – Puzio – projektantką oraz Krajową Liderką ds. Architektury Wnętrz, IKEA Retail, Polska). Kampanię stworzyła agencja VMLY&Polska. Za strategię odpowiada Ewa Sypien, kreację przygotował team Dorota Piekarska, Paulina Weisgerber i Natalia Borawska, Magdalena Michalska odpowiadała za produkcję z ramienia agencji a za proces i Client Engagement – Aleksandra Maleszyk. Mediami, planowaniem i zakupem zajęła się agencja Wavemaker, komunikacją PR – Garden of Words, a działaniami klubu IKEA Family – Loyality Point.