Tribeca Enterprises i YouTube mają przyjemność ogłosić program „We Are One: Global Film Festival”. Podczas wydarzenia zaprezentowanych zostanie ponad 100 filmów wybranych przez 21 festiwali z całego świata. To wyjątkowe
10-dniowe wydarzenie będzie wspólnym głosem artystów filmowych z różnych krajów, którzy zaprezentują obrazy łączące publiczność z całego świata. Festiwal skupia wokół siebie najbardziej utalentowanych artystów, scenarzystów i kuratorów, a wszystko po to, by zapewnić widzom rozrywkę oraz wspomóc organizacje wspierające walkę z pandemią COVID-19. Festiwal odbędzie się wyłącznie na YouTube w dniach 29 maja – 7 czerwca na kanale YouTube.com/WeAreOne.
Zobacz również
„We Are One: Global Film Festival” da widzom możliwość przyjrzenia się różnym kulturom w artystycznym obiektywie – program został starannie dobrany tak, aby podkreślić indywidualny charakter każdego uczestniczącego festiwalu oraz dać głos twórcom filmowym na światowej scenie. Wiele z obrazów będzie można obejrzeć na festiwalu po raz pierwszy. Program obejmuje dzieła z ponad 35 krajów: ponad 100 filmów, w tym 13 światowych premier, 31 premier internetowych oraz 5 międzynarodowych debiutów online. Ponadto 15 archiwalnych wywiadów z artystami, w tym aż cztery na wyłączność oraz 5 programów z wykorzystaniem technologii VR.
Wśród szeregu pokazów warto zwrócić uwagę na dokument „Ricky Powell: The Individualist”, którego bohaterem jest legendarny amerykański fotograf. O artyście opowiadają m.in. Natasha Lyonne („Orange is the New Black”, „Russian Doll”) oraz znany raper LL Cool J. Zaplanowano także cyfrowy debiut dokumentu „Eeb Allay Ooo!”, którego głównymi bohaterami są zawodowi „odstraszacze małp”. Ta wyjątkowa satyra została doceniona przez jurorów na Festiwalu Filmowym w Bombaju, gdzie zdobyła nagrodę Golden Gateway. W ramach festiwalu odbędzie się także światowa premiera dokumentu „Iron Hammer”. Obraz, wyreżyserowany przez Joan Chen („Ostatni cesarz”, „Miasteczko Twin Peaks”), to fascynująca opowieść o życiu i karierze „Jenny” Lang Ping, legendarnej chińskiej siatkarce. Publiczność będzie mogła obejrzeć również ponad 50 fabularnych i dokumentalnych filmów krótkometrażowych, wśród których znajdą się m.in. prezentowane premierowo japońskie opowiadanie „Yalta Conference Online” [tytuł roboczy], stworzone wyłącznie na festiwal przez reżysera Kojiego Fukadę, a także pierwszy pokaz filmu o kultowym utworze zespołu Third Eye Blind, czyli „Motorcycle Drive By”. Ponadto w programie zagoszczą dzieła studia Dreamworks Animation, takie jak m.in.: „Bilby”, „Marooned” czy „Bird Karma”. W programach dodatkowych widzowie znajdą również film „Losing Alice” – prezentowany premierowo izraelski thriller psychologiczny utrzymany w stylu neo-noir, a także „And She Could Be Next” – dwuczęściową serię filmów dokumentalnych o doświadczeniach kobiet o odmiennym kolorze skóry, ubiegających się o publiczne urzędy. Na ekranie o swoich doświadczeniach opowiedziały m.in. amerykańska polityk, członkini Partii Demokratycznej Stacey Abrams oraz prawniczka i polityczka, Rashida Tlaib.
„We Are One” to nie tylko filmy, ale także spotkania i wywiady z artystami. Miłośnicy kina znajdą zarówno te zarchiwizowane z poprzednich festiwali, jak i zupełnie nowe dyskusje. Dzięki tym nagraniom widzowie będą mogli przypomnieć sobie najważniejsze momenty w światowej kinematografii i spojrzeć na nie z innej perspektywy. W rozmowach wezmą udział m.in Francis Ford Coppola ze Stevenem Soderberghiem, Bong Joon-ho i Song Kang-ho (reżyser i aktor nagrodzonego 4 Oscarami filmu „Parasite”), Guillermo del Toro, Jane Campion czy Claire Denis. Podczas festiwalu zaprezentowane zostaną również filmy 360 VR, w tym nominowany do nagrody Emmy dokument „Traveling While Black” czy „Atlas V”, fabuła science-fiction z udziałem Billa Skarsgarda („Castlerock”, „To”), a także inne tytuły, w których zobaczyć będzie można takie talenty takie jak np. producent muzyczny John Legend, osobowość telewizyjna Oprah Winfrey czy Lupita Nyong’o („To my”, „Zniewolony. 12 Years a Slave”). Odbędą się także specjalne występy muzyczne, w tym 30-minutowy set DJ Questlove’a.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy w tym tygodniu podzielić się ze światem owocami pracy naszych partnerów festiwalowych i YouTube. Wspólnie udało nam się stworzyć przykuwający uwagę program, który odzwierciedla także subtelne różnice w stylu festiwali, które sprawiają, że każdy z nich jest wyjątkowy. Wierzę, że „We Are One” będzie dla widzów nie tylko okazją do uczczenia sztuki filmowej, ale wyjątkowym doświadczeniem, dzięki któremu każda oglądana historia będzie niezapomniana – mówi Jane Rosenthal współzałożycielka i dyrektor generalna Tribeca Enterprises i Tribeca Film Festival.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Jedną z pięknych rzeczy w filmach i innych materiałach wizualnych jest umiejętność opowiadania uniwersalnych historii, które zbliżają ludzi, bez względu na to gdzie mieszkają i skąd pochodzą. Od lat obserwujemy ten fenomen na YouTube, ale dzisiaj jest on szczególnie widoczny. Program „We Are One: A Global Film Festival”, koordynowany przez Tribeca Enterprises, dzięki wyjątkowemu wkładowi wszystkich naszych partnerów, ma tę magiczną moc łączenia widzów z całego świata w jednym miejscu i czasie – powiedział Robert Kyncl, dyrektor ds. biznesowych w YouTube.
Festiwale, które znalazły się wśród partnerów wydarzenia i które zaprezentują swoje treści to: Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych w Annecy, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Berlinie, Festiwal Filmowy w Londynie, Festiwal Filmowy w Cannes, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Guadalajara, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Macao, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Rotterdamie, Festiwal Filmowy w Jerozolimie, Festiwal Filmowy w Bombaju, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Karlowych Warach, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Locarno, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Marrakeszu, Festiwal Filmowy w Nowym Jorku, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w San Sebastián, Festiwal Filmowy w Sarajewie, Festiwal Filmowy Sundance, Festiwal Filmowy w Sydney, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Tokio, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Toronto, Festiwal Filmowy Tribeca i Festiwal Filmowy w Wenecji.
– Kino to nie tylko praca zespołowa, ale także wspólne doświadczenie. W czasach dystansu społecznego duch współpracy i poczucie wspólnoty są potrzebne bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego chętnie przyłączyliśmy się do inicjatywy jaką jest „We Are One”. Wszystkim tym wspaniałym artystom życzymy, aby publiczność mogła wkrótce zobaczyć ich pracę na dużym ekranie – komentują Mariette Rissenbeek i Carlo Chatrian, dyrektorzy Berlinale.
– Jesteśmy zaszczyceni i szczęśliwi, że na znak przyjaźni i solidarności z naszymi przyjaciółmi z Festiwalu Filmowego Tribeca, możemy dołączyć do „We Are One” i jednocześnie zaoferować światowej publiczności posmak tego, co robimy w Wenecji, aby wspierać młodych filmowców – dodał dyrektor Festiwalu Filmowego w Wenecji Alberto Barbera.
Zgodnie ze swoją misją „We Are One: Global Film Festival” stara się zgromadzić artystów, twórców i kuratorów wokół międzynarodowego wydarzenia, które ma być hołdem dla sztuki opowiadania historii. Jego celem jest nie tylko zapewnienie widzom rozrywki, w czasach gdy tego najbardziej potrzebują, ale także umożliwienie wsparcia i przekazania darowizn na rzecz Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), organizacji UNICEF, Save the Children, Doctors Without Borders, Leket Israel, GO Foundation, Give2Asia i innych. Widzowie będą mogli przekazać darowiznę na pomoc w walce z COVID-19 za pośrednictwem przycisku „Przekaż darowiznę” lub linku na stronie każdego filmu.
Szczegóły i pełny harmonogram festiwalu znaleźć można na stronie.