Największą grupą ekspertów, którzy w 2022 r. korzystali z polskiej platformy do spotkań online i webinarów, byli szkoleniowcy, trenerzy i osoby zajmujące się coachingiem (31 proc.). Na drugim miejscu znaleźli się marketerzy i sprzedawcy (24 proc.), a podium zamknęły spotkania biznesowe (16 proc.). Dalej ex aequo znaleźli się nauczyciele i przedstawiciele sektora medycznego (po 12 proc.). ClickMeeting podsumowuje 2022 rok w najnowszym raporcie „State of online events”.
Na prowadzenie wysunęła się branża medyczna
W tym roku w zestawieniu branż, które korzystały z polskiej platformy do spotkań online i webinarów wyróżnił się obszar medyczny. Patrząc na średnią liczbę uczestników na pojedynczych wydarzeniach w poszczególnych kategoriach, wydarzenia związane z coachingiem i consultingiem przyciągnęły 1486 widzów, z marketingiem 2157, z edukacją 2267, a z medycyną 4806.
Zobacz również
– W 2022 roku aż 12 proc. wszystkich wydarzeń zorganizowanych za pośrednictwem naszej platformy związanych było z medycyną. Widząc rosnącą aktywność tego sektora w obszarze wydarzeń online, postanowiliśmy w tym roku po raz pierwszy wyodrębnić tę kategorię w naszym corocznym zestawieniu. Co ciekawe, zauważyliśmy, że z ClickMeeting korzystają nie tylko lekarze, terapeuci i inni specjaliści, którzy udzielają porad i przyjmują pacjentów online, ale również firmy szkoleniowe i branżowe instytucje edukacyjne, które oferują szkolenia zarówno dla przedstawicieli zawodów medycznych, jak i szerszego grona osób zainteresowanych tymi zagadnieniami. To właśnie szkoleniowcy tworzą najwięcej wydarzeń na naszej platformie, a edukatorzy z branży medycznej przyciągają na nie zdecydowanie najwięcej uczestników. Tworzą również najdłuższe wydarzenia – komentuje Dominika Paciorkowska z ClickMeeting.
Najwięcej wydarzeń związanych z edukacją, a najdłuższe z coachingiem i consultingiem
Patrząc na średnią liczbę wydarzeń tworzonych przez jednego organizatora na polskiej platformie do spotkań online i webinarów, pierwsze miejsce cały czas zajmuje kategoria edukacji – 517 wydarzeń. Zaraz za nią znalazła się medycyna z 169 wydarzeniami, a dalej: coaching i consulting (125 wydarzeń) i marketing (114 wydarzeń).
Natomiast kiedy przyjrzymy się długości wydarzeń online, to na pierwszym miejscu znajduje się branża związana z coachingiem i consultingiem, tu użytkownicy średnio spędzali 137 minut. Na drugim miejscu znalazła się kategoria marketingu (136 minut), a dalej: medycyna (127 minut) i edukacja (76 minut).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dla porównania, w 2021 roku aż 41 proc. wydarzeń online było związanych z branżą edukacyjną, 19 proc. z marketingiem i PR-em, a 16 proc. z bezpośrednią sprzedażą.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Największe zaangażowanie użytkowników w obszarze edukacji
W najnowszym raporcie „State of online events” przedstawiono również, jak wygląda zaangażowanie użytkowników w poszczególnych branżach. Na pierwszym miejscu znalazła się edukacja z 82 proc. zaangażowaniem, na drugim coaching i consulting (68 proc.) i dalej: marketing (56 proc.) oraz medycyna (35 proc.).