Maczfit – lider cateringu dietetycznego w Polsce oferuje Wybór Menu wzbogacony o usługę Box2Box, w ramach której klienci mogą domawiać dodatkowe posiłki dla bliskich i usuwać z diety wybrane dania, a także detoks sokowy i 12 zbilansowanych programów dietetycznych. Wśród nich są diety wegetariańska oraz wegańska, które nieustannie cieszą się rosnącą popularnością. Marka posiadająca uznany na całym świecie certyfikat V-Label, postanowiła bliżej przyjrzeć się roślinnym nawykom żywieniowym Polaków i stworzyła raport, w ramach którego osoby niespożywające mięsa odpowiedziały na kilka kluczowych pytań. 1415 respondentów wypowiedziało się m.in. na temat miejsca swojego zamieszkania, wieku, wykształcenia, częstotliwości podejmowania aktywności fizycznej, a także nietolerancji pokarmowych. Raport został przygotowany na podstawie ankiety online, a przedstawione w nim dane, treści oraz infografiki stanowią użytek publiczny. Zainteresowani mogą je wykorzystywać w celach komercyjnych i niekomercyjnych ze wskazaniem autora analizy wraz ze znajdującym się poniżej linkiem do publikacji.
Z przeprowadzonych badań wynika m.in., że co piąty respondent jest wegetarianinem (20,85%), a ponad 86,10% spośród ankietowanych wegetarian stanowią kobiety. Do diety bezmięsnej najbardziej przekonane są osoby z najniższej grupy wiekowej (18–25 lat). Wykształcenie również może mieć wpływ na decyzje żywieniowe – osoby z niższym niż średnie lub wyższe wykształceniem stanowią 2,69% wszystkich ankietowanych, natomiast w przypadku wegetarian odsetek ten jest ponad 2 razy niższy. Ciekawa teza dotyczy również kwestii związanej z aktywnością fizyczną: częściej sport uprawiają osoby, które zrezygnowały z mięsa w swoim jadłospisie. Dodatkowo, jak wynika z wielu innych przeprowadzonych badań, wegetarianizm pozytywnie wpływa na długość życia, zmniejszając ryzyko wystąpienia wielu chorób.
Zobacz również
Catering dietetyczny Maczfit to nie tylko zdrowa, zbilansowana dieta, lecz przede wszystkim oszczędność czasu i lifestyle nowej generacji. Wybór Menu, w ramach którego klienci mogą wybierać spośród 25 posiłków każdego dnia wzbogacony o usługę Box2Box, kilkanaście planów żywieniowych, innowacyjna aplikacja z mnóstwem udogodnień oferująca m.in. możliwość zmiany adresu dostawy, diety i kaloryczności to zaledwie część korzyści, które marka oferuje swoim klientom. Więcej informacji o firmie znajdziemy na www.maczfit.pl.
Raport znajduje się na stronie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]