Projekt, który jest efektem współpracy z młodymi talentami ze Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego, celebruje 100-milionowy przejazd miejskim rowerem publicznym w Polsce. Miał on miejsce w Zabrzu, gdzie funkcjonuje Metrorower Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
W lipcu tego roku jury w składzie: Marcin Sałański (Head of Communication w Nextbike Polska), Cezary Dudek (Head of Marketing w Nextbike Polska), Agata Wiśniewska-Mazur (Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności) oraz dr Daniel Stopa (reżyser i wykładowca ze Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego) wyłoniło zwycięski scenariusz spośród zgłoszeń nadesłanych przez studentów katowickiej filmówki.
Zobacz również

Wygrana trafiła do zespołu pod kierownictwem studenta – Adama Kohuta, który otrzymał grant na realizację swojego pomysłu, filmu krótkometrażowego pt. „WEHIKUŁ”. Zdjęcia do autorskiej produkcji realizowane były w sierpniu. Oprócz grantu na realizację pomysłu w wysokości 20 000 złotych zwycięski zespół może liczyć na nielimitowany dostęp do aplikacji rowerowej organizatora.
– Do stworzenia filmu zainspirowała mnie chęć pokazania, jak jeden przedmiot może łączyć różne światy, czasy i bohaterów. Rower miejski staje się tutaj przewodnikiem – symbolem podróży, spotkań i opowieści, które, choć zupełnie odmienne, splatają się w lekkiej, surrealistycznej formie z odrobiną humoru. Praca nad tym projektem była pełna wyzwań i emocji, ale też ogromną przyjemnością dzięki ludziom, z którymi miałem szczęście współtworzyć film. Jeśli choć jedna osoba uśmiechnie się podczas seansu, uznam to za największy sukces – komentuje Adam Kohut, twórca zwycięskiego scenariusza.
#PrzeglądTygodnia [26.08-01.09.2025]: perełki OOH, Lacoste zmienia logo, czapka US Open
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„WEHIKUŁ” stanowi centralny punkt kampanii jubileuszowej Nextbike, której celem jest nie tylko uczczenie imponującego wyniku 100 milionów przejazdów, ale także promocja ekologicznych form transportu i zaangażowania na rzecz zrównoważonej mobilności.
– Jesteśmy niezwykle dumni z faktu, że nasz jubileuszowy 100-milionowy przejazd stał się inspiracją dla tak kreatywnego projektu. Współpraca ze Szkołą Filmową w Katowicach to dla nas dowód na to, że ekologiczny transport potrafi inspirować i znajdować swoje odbicie w kulturze, a młodzi twórcy doskonale umieją przekazać wartości, które są dla nas kluczowe. Etiuda „WEHIKUŁ” to nie tylko forma celebracji, ale przede wszystkim ważny element promocji zrównoważonej mobilności w Polsce. Tym bardziej cieszy nas, że projekt udało się zrealizować we współpracy z katowickimi artystami, z miasta, w którym funkcjonuje jeden z najbardziej innowacyjnych w Polsce systemów transportu multimodalnego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, integrujący komunikację publiczną z rowerem miejskim – mówi Marcin Sałański, Head of Communications w Nextbike Polska.
Konkurs na koncepcję filmu krótkometrażowego został ogłoszony w czerwcu br. Inicjatywa była wspólnym przedsięwzięciem firmy Nextbike Polska, Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności. Premierę filmu zaplanowano podczas Kongresu Nowej Mobilności 2025, który odbędzie się w dniach 23-25 września 2025 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
Grafiki: mat. pras.