Weltbild.pl to e-Commerce z ponad dziesięcioletnią tradycją, laureat rankingu Zaufane Opinie Ceneo.pl 2012 w kategorii „Multimedia”. Początkowo na rynku funkcjonował pod nazwą kdc.pl (klub Dla Ciebie), potem, jako część niemieckiej firmy Weltbild, do której należała również sieć księgarń, katalog wysyłkowy i wydawnictwo Świat Książki. Po ogłoszeniu decyzji o wycofaniu się niemieckiego Weltbildu z Polski w grudniu ub.r., dalsze istnienie sklepu internetowego stanęło pod znakiem zapytania. Z inicjatywy Pawła Wojciechowskiego – ówczesnego dyrektora marketingu – zrodziła się koncepcja nowego modelu biznesowego, w efekcie której Weltbild.pl stał się częścią Grupy PWN, a Wojciechowski jako dyrektor zarządzający spółki Ravelo stanął na jego czele.
– Przejęcie sklepu Weltbild.pl jest konsekwencją rozwoju Grupy PWN w kierunku agregacji i dystrybucji treści w nowych kanałach sprzedaży. Liczymy na to, że połączenie tych dwóch obszarów działalności – nowoczesnego centrum logistycznego Azymutu z zaawansowanym biznesem e-commerce Weltbildu wyznaczy nowe standardy jakości na rynku i wzmocni naszą konkurencyjność w branży – mówi Andrzej Nadolski, prezes Grupy PWN
Zobacz również
Dziś zamawiasz, jutro masz, to nowa dewiza, którą już w najbliższym czasie Weltbild.pl będzie intensywnie promował wśród swoich klientów. Szybkość i wysoka jakość obsługi konsumenta mają stać się znakiem rozpoznawczym sklepu.
Jesteśmy dumni z tego, że pozyskaliśmy tak prestiżowego partnera i, że obdarzono nas zaufaniem w Grupie PWN. Zakończyliśmy proces przełączenia i integracji sklepu z systemami logistycznymi Azymutu, ale nadal sporo zostało do zrobienia. Oficjalnie zaczynamy nowy etap naszej działalności, w którym stawiamy na pełną satysfakcję konsumenta oraz najwyższe standardy organizacji i obsługi dystrybucyjnej sklepu. Oferujemy klientom wciąż unikatową w skali kraju, usługę ekspresowej realizacji zamówień w ciągu 24h – mówi Paweł Wojciechowski, dyrektor zarządzający Weltbild.pl.
Równolegle Ravelo przygotowuje się do przeprowadzenia rebrandingu Weltbild.pl – nowi właściciele prawo do korzystania z obecnej marki zachowują do połowy 2014 roku. Profil sklepu pozostaje bez zmian, nadal przeważającą jego część stanowią książki, wspierane przez pozostałe produkty. Zmianie uległ sposób budowania i prezentowania oferty nieksiążkowej. Są to starannie dobierane produkty z dziedziny dom i styl życia, ale prezentowane w krótkich, często zmienianych seriach.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing