… zaangażowania czytelników. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie wdrożone w całości przez polski zespół. Platforma zapowiada wprowadzanie kolejnych funkcji.
Co nowego dla marketerów?
Publikując teraz artykuł na WhitePress marketer wie, którą jego część przeczytał każdy użytkownik (nowość!). Skrypt bada czy użytkownik zapoznał się (przewinął ekran) tylko z początkiem artykułu, czy też przeczytał całość. Następnie dane te prezentowane są w postaci interaktywnych wykresów. „Dla nas jest to ważna funkcja, bo idziemy w stronę pomiaru ruchu i zaangażowania. Nasz kierunek to efektywny content marketing” – mówi Paweł Strykowski, CEO WhitePress. „Nie ukrywam, że wdrożenie nowego mechanizmu nie było łatwe – jednak efekt jest w naszej opinii bardzo sensowny i mam nadzieję, że zostanie doceniony przez naszych partnerów” – dodaje Strykowski.
Zobacz również
To co pokazywane jest w nowych statystykach to rozwiązanie póki co unikalne na rynku – z technicznego punktu widzenia wymaga wiedzy, gdzie dokładnie się zaczyna, a gdzie kończy artykuł. Jest to możliwe dzięki temu, że treści wszystkich artykułów platforma posiada w swojej bazie.
„Nasz algorytm mierzenia zaangażowania korzysta z tego, że znamy treść artykułu. Musieliśmy uwzględnić różne zachowania skryptów stosowanych przez naszych wydawców oraz układ strony w zależności od urządzeń na których przeglądają artykułu czytelnicy. Efekt jednak jest satysfakcjonujący – w ponad 99% przypadków nasz algorytm działa poprawnie.” – dodaje Tomasz Kwaśny, CTO WhitePress.
WhitePress pozwala również dokładnie badać czas przebywania czytelnika na podstronie z artykułem. Wśród nowości jest też możliwość sprawdzenia miasta, województwa i kraju, jeśli użytkownik ma IP, które umożliwia geolokalizację. Na tym nie koniec ulepszeń. Platforma umożliwia m. in. porównanie ruchu mobilnego z tradycyjnym czy analizę źródeł ruchu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W przyszłości WhitePress zapowiada wprowadzenie kolejnych funkcji do analityki – będzie to na przykład porównanie zaangażowania w zależności od źródła ruchu lub desktop/mobile. Dodatkowe szczegóły będą prezentowane w najbliższym czasie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Źródło: Whitepress.pl