Wielka Brytania wprowadzi ograniczenia w reklamowaniu fastfoodowego jedzenia

Wielka Brytania wprowadzi ograniczenia w reklamowaniu fastfoodowego jedzenia
Wielka Brytania zaczyna walkę z otyłością, która jest problemem wśród najmłodszych obywateli. Planowany jest zakaz emisji reklam niezdrowego jedzenia przed godziną 21:00 i usunięcie słodyczy z ekspozycji przy kasach sklepowych.
O autorze
1 min czytania 2021-06-28

Problem otyłości wśród dzieci jest poważny w wielu krajach europejskich – również w Wielkiej Brytanii, gdzie jedno na troje dzieci kończących szkołę podstawową ma nadwagę lub jest otyłe. Komplikacje zdrowotne z tym związane kosztują służbę zdrowia 7 mld funtów rocznie.

Aby zwalczyć złe nawyki żywieniowe u dzieci i młodzieży, Wielka Brytania planuje wprowadzić restrykcyjne zmiany, jeśli chodzi o możliwości reklamowania jedzenia o dużej zawartości tłuszczu, soli czy cukru. Rząd w Londynie planuje do końca 2022 roku zakazać w ciągu dnia reklamowania niezdrowego jedzenia w telewizji i internecie. Rozwiązanie ma mieć realny wpływ na sytuację w kraju, w którym prawie połowa wszystkich reklam w telewizji każdego miesiąca (w 2019 roku) dotyczyła niezdrowego jedzenia.

Dzięki nowemu prawu Brytyjczycy nie zobaczą żadnej reklamy burgerów czy innych dań z sieci fast food między godziną 5:30 a 21:00. Co ciekawe, zakaz będzie dotyczyć tylko firm, które zatrudniają powyżej 250 osób, aby chronić mniejsze firmy działające w branży gastronomicznej. Oznacza to, że nowe przepisy mają uderzyć przede wszystkim w korporacje typu McDonald’s, czy KFC.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania „Say It With McDonald’s

Co więcej, zmiany mają objąć także sklepy. Z ekspozycji przy kasach znikną słodycze, a na wybranych produktach pojawią się etykiety kaloryczne do każdej restauracji, kawiarni lub sieci restauracji z ofertą „na wynos” zatrudniającej ponad 250 pracowników. Rząd rozpoczął także konsultację w sprawie umieszczania tych samych informacji na napojach alkoholowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czy ostatecznie plany rządu wejdą w życie? Pomysł spotkał się z krytyką ze strony brytyjskiego stowarzyszenia wydawców News and Media Association, które twierdzi, że nie jest jasny związek pomiędzy reklamami a otyłością u dzieci. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 

Kampanie McDonald’s często zachęcają całe rodziny do skorzystania z ich oferty. Nowa kampania sieci restauracji pokazywała, że podczas posiłku można eksperymentować z ich znakiem i tworzyć zabawne komunikaty.