MeetUp® 2017 był okazją do spotkania YouTuberów i ich fanów oraz wymiany zdań na temat rozwoju możliwości biznesowych, związanych z docieraniem do młodych ludzi, czyli pokolenia Z. Scena główna, ustawiona na płycie Tauron Areny, była miejscem najważniejszych rozmów i koncertów, zorganizowanych w ramach wydarzenia. Twórcy odpowiadali o swoich początkach, rozwoju kanałów oraz własnych pasjach i upodobaniach. Zaproszeni YouTuberzy odpowiadali także na pytania, stawiane przez fanów. Dla nieco starszych odwiedzających dodatkową atrakcją była obecność Rafała Sonika, zwycięzcy Rajdu Dakar.
W czasie panelu biznesowego Natalia Grodecka z GetHero wyjaśniła uczestnikom kim są przedstawiciele pokolenia Z – to osoby urodzone po 1995 roku, nieznające świata bez Internetu i smartfonów. Ta część wydarzenia dedykowana była dla przedstawicieli firm i agencji mediowych. W czasie rozmów zaproszeni goście wymieniali się doświadczeniami w temacie zaangażowania biznesowego, a tematem przewodnim wszystkich paneli była dyskusja o zaufaniu i zaangażowaniu, niezbędnych w działaniach marketingowych marek z twórcami. Uczestnicy panelu podkreślali, że YouTube’a, jako medium, nie należy się obawiać, a otwarcie na nowe formaty i możliwości komunikacji może przynieść markom ogromne korzyści.
Zobacz również
MeetUp® 2017 był wyjątkowo rodzinną imprezą, na której doskonale bawili się zarówno młodzi fani, jak i ich rodzice i opiekunowie. Zależało nam na stworzeniu atmosfery, która odda pozytywne emocje, towarzyszące twórcom. Zaprosiliśmy YouTuberów, którzy swoją postawą dają dobry przykład młodzieży, czego dowodem jest zaangażowanie reZigiusza i Izaka jako ambasadorów wydarzenia. – PAWEŁ KOWALCZYK, WICEPREZES ZARZĄDU GETHERO
Uczestnicy MeetUp® 2017 mogli spotkać się z idolami w specjalnie przygotowanych Meeting Boxach, czyli strefach wyznaczonych do zdjęć, rozmów i autografów. Oczekiwanie na spotkania z YouTuberami można było umilić sobie na strefach sponsorów i partnerów, gdzie przygotowane były konkursy i atrakcje. Wejście na imprezę było bezpłatne, jednak najbardziej oddani fani mogli kupić specjalne bilety, które uprawniały ich do wcześniejszego wejścia czy udziału w spotkaniu Before MeetUp®.
Takie spotkania umożliwiają rzeszom młodym ludzi spotkać się, porozmawiać i pobyć z ich idolami, których na co dzień mogą oglądać wyłącznie na ekranie. Cieszymy się, że jako Miasto Kraków zaangażowaliśmy się w to wydarzenie, które prezentuje nasze miasto jako miejsce nowoczesne, otwarte na innowacje i młodych ludzi. – RAFAŁ PERŁOWSKI, DYREKTOR WYDZIAŁU PROMOCJI I TURYSTYKI KRAKOWA
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zaangażowanie wielu twórców, darmowe wejście na imprezę i piękna pogoda przyczyniły się do tego, że MeetUp® 2017 odwiedziło niemal 20 000 osób – jak szacują organizatorzy. GetHero, organizator wydarzenia, już zapowiada rozpoczęcie prac nad organizacją kolejnego spotkania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing