Wills Integrated i KODA Bots wdrażają chatbota dla MOICO – lokalnego dostawcy internetu

Narzędzie ma przede wszystkim usprawnić obsługę klienta, wspomóc procesy zakupowe i informować o planowanych pracach modernizacyjnych. Nietypowym sposobem na promocję bota ma być gra miejska, dzięki której uczestnicy – wspólnie z wirtualnym asystentem – odbędą spacer po Wrocławiu.
O autorze
2 min czytania 2019-07-23

Narzędzie zostało przygotowane przede wszystkim z myślą o obecnych i przyszłych klientach MOICO. Będzie ono pełnić rolę wirtualnego doradcy, który usprawni obsługę, pomoże w doborze odpowiedniej oferty, sprawdzi dostępność usługi w podanej lokalizacji, poda informacje o promocjach oraz umożliwi szybkie zgłaszanie awarii.

– Obecnie klienci oczekują natychmiastowej informacji zwrotnej, dlatego korzystanie z chatbotów to konieczność. To zarówno gwarancja szybkiej reakcji na pytanie zadane przez użytkownika, ale także możliwość automatyzacji niektórych procesów w obsłudze klienta, czyli oszczędność czasu i pieniędzy. To także dobry sposób na zorientowanie się czego klienci szukają i gdzie napotkali największe problemy podczas wyszukiwania informacji na temat produktów. Dzięki współpracy z KODA Bots udało się nam stworzyć – dla jednego z czołowych dostawców Internetu na Dolnym Śląsku – innowacyjne narzędzie, które jest wygodne i łatwe w obsłudze zarówno dla Biura Obsługi, jak i samych Klientów – mówi Wiktor Pastucha, CEO Wills Integrated

Panel Klienta w Messengerze

Innowacyjnym rozwiązaniem wykorzystanym w chatbocie MOICO jest zastosowanie mechanizmu Account Linking dzięki któremu połączono panel klienta z kontem na Messengerze. Dane wymieniane są pomiędzy platformą Messenger, a platformą KODA Bots, a następnie przesyłane do systemu obsługi klienta MOICO.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Dzięki temu, po zalogowaniu, klient otrzymuje w Messengerze możliwość sprawdzania salda konta, aktualnie posiadanych pakietów oraz możliwość pobrania pliku z ostatnią fakturą. Poza tym może w łatwy sposób zgłaszać ewentualne awarie, bez podawania konkretnych miejsc, bo ta jest rozpoznawana na podstawie lokalizacji łącza posiadanego przez użytkownika – wyjaśnia Mariusz Pełechaty, CEO KODA Bots.

Chatbot MOICO zawiera bogaty w wiedzę moduł 100 pytań z różnych dziedzin takich jak praca BOK, płatności, dostępność usług, umowy i cesje, awarie, wizyty techników, router, usługi dodatkowe itd. Narzędzie pozwala zapisać się na powiadomienia o promocjach, konkursach, kwestiach technicznych. Posiada również moduł moderatora, który wywołuje konsultanta w momencie, kiedy klient chce dopytać o szczegóły.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Promocja przez grę miejską

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wraz ze startem chatbota ruszyła również akcja promocyjna – dedykowana gra miejska, która nie tylko zapozna użytkowników z narzędziem, ale będzie także okazją do odwiedzenia kreatywnych miejsc we Wrocławiu.

– Obecnie na rynku dostępnych jest wiele chatbotów, które oferują szeroki wachlarz możliwości, dlatego naszym celem było efektowne i niestandardowe wprowadzenie bota. Motywem przewodnim gry jest miejska dżungla. Pełna niespodziewanych zwrotów akcji, wymaga od uczestników sprytu oraz kreatywności. Gra miejska została podzielona na kilka etapów, a wskazówki do kolejnych będą przekazywane przez MOICObota. Miejsca, które w niej ujęliśmy są naprawdę zróżnicowane, dzięki czemu każdy znajdzie coś dla siebie! – przekonuje Karolina Dobkowska, menadżer zespołu odpowiedzialnego za opracowanie koncepcji gry w Wills Integrated.

Informacje na temat gry dostępne są www.moico.pl oraz na https://www.facebook.com/EnjoyMoico/. Start „Miejskiej dżungli” zaplanowany jest na 22 lipca. Na śmiałków, którzy przejdą wszystkie etapy czekają atrakcyjne nagrody m.in. iPhone X, kamerka Gopro i smartwatch Garmin.